استقلال فرهنگی

هدف سایت استقلال فرهنگی هم افزایی در مهندسی فرهنگی جامعه

استقلال فرهنگی

هدف سایت استقلال فرهنگی هم افزایی در مهندسی فرهنگی جامعه

استقلال فرهنگی
امام خامنه ای:

من هم از مسائل فرهنگی نگرانم
و در این نگرانی نمایندگان محترم خبرگان
سهیم هستم.

دولت محترم باید به این موضوع توجه کند
و مسئولان فرهنگی نیز
باید توجه داشته باشند
که چه می کنند،

زیرا در مسائل فرهنگی
نمیتوان بی ملاحظه‌گی کرد.

مسئله فرهنگ مهم است

زیرا اساس ایستادگی
و حرکت نظام اسلامی،
مبتنی بر حفظ فرهنگ اسلامی و انقلابی
و تقویت جریان فرهنگی مؤمن و انقلابی است.

واقعاً همه باید قدر جوانان مؤمن و انقلابی را بدانند
زیرا همین جوانان هستند
که در روز خطر، سینه سپر می کنند.

کسانیکه به این جوانان با بدبینی نگاه می کنند
و تلاش دارند آنها را منزوی کنند،
به انقلاب و کشور خدمت نمی کنند.

البته این جوانان مؤمن و انقلابی
هیچگاه منزوی نخواهند شد.

مطالبی که گفته شد باید بصورت گفتمان
و باور عمومی درآید

که لازمه آن هم

تبیین منطقی و عالمانه این مسائل،

به دور از زیاده روی های گوناگون

و با زبان خوش است.

۱۳۹۲/۱۲/۱۵
leader.ir


---------------------


کانال استقلال فرهنگی
در سروش

http://sapp.ir/esteghlalefarhangi


و در تلگرام

https://telegram.me/culturalIndependence


وبسایت های متفاوت
آخرین نظرات شما


پایگاه "أین عمار"  تیتر خبر زیر را از افتتاحیه ی سومین جشنواره فیلم عمار در تهران منتشر کرد:

پناهیان در افتتاحیه ی سومین جشنواره مردمی فیلم عمار:



پناهیان

امروز اسلحه، مستند سازی و کار رسانه ای است.

حضرت امام برای انقلاب اسلامی معطل خواص نشدند.


پایگاه "أین عمار" در شرح این خبر افزود:

پناهیان معتقد است که امروز اسلحه، مستند سازی و کار رسانه‌ای است. او تفاوت سینماگران عمار با حاضرین دیگر جشنواره‌ها را در این می‌داند که به دنبال ثبت افتخار برای انقلاب هستند نه برای خود.

به گزارش  خبرگزاری تسنیم -علیرضا پناهیان در افتتاحیه سومین دوره جشنواره فیلم مردمی عمار گفت: اگر بخواهیم از انقلابی که امام بر پا کرده است الگو بگیریم می‌بینم که امام از ابتدا سعی کرده‌اند تا انقلابی را مردمی کنند و به صورت مردمی‌ آن را اداره کنند و در این مسیر سرعت به خرج دادند و حضرت امام خمینی برای روشنگری معرفتی بین مردم معطل حوزه‌های علمیه نشدند، هرکدام از علما که همراه شدند بهتر و اگر دیر به سمت این همراهی آمدند امام از دانشجویان و طلاب در این زمینه استفاده کردند. در انقلاب هم بعضی از علما جا ماندند.

 

پناهیان در ادامه افزود: در مرحله دیگری نیز مانند جنگ حضرت امام معطل همراهی ارتش و سپاه که نیروی نظامی جنگ بودند نشدند و با راه‌اندازی بسیج، مردم را وارد صحنه کردند و جنگ را مردمی کردند و مردم با شروع جنگ اسلحه به دست گرفتند و با عضویت در بسیج به جنگ رفتند. در جنگ هیچ‌کس نمی‌توانست افتخارات را از آن خود و صنف خود کند و هیچ کس‌هم نبود که بگوید فلان کار را ما انجام دادیم. مردم در هر زمانی وارد صحنه شدند و کار را انجام دادند.

 

پناهیان با توجه به مردمی بودن انقلاب و جنگ گفت: برای الگویی که ما در حوزه فرهنگی داریم و برای تغییر وضعیت سینما اگر امام بود باز هم می‌گفتند هرکسی یک اسلحه به دست بگیرد و فضای سینمایی کشور را تغییر دهد البته که اسلحه الان مستند‌سازی و کار رسانه‌ای است. مردم با کمترین امکانات می‌توانند در این زمینه به خوبی بجنگند. باید برای این کار سریع افراد با استعداد شناخته شوند و کلاس‌های آموزشی برگزار شود.

 

وی خاطرنشان کرد: در این چند ساله هیچ نهادی اقدام به این آموزش‌ها و مردمی‌کردن هنر نکرده بود اما این افتخار به نام جشنواره فیلم عمار ثبت شد. این جشنواره نیز مانند روز‌های اول انقلاب مردمی انجام شده است و مردم خودشان برای این جشنواره زحمت کشیده‌اند. مردم خیر برکت انقلاب و این جشنواره شدند. خیلی از جریان‌های انقلابی در کنار سینما شکل پیدا کرد و قرار بود که رود خروشانی بشود و مسیر خود را به سمت دریا پیش ببرد اما بعضی از آنها کم‌کم از چشمه خشک شدند و از رونق خود افتادند اما بعضی دیگر با خروش زیاد به سمت دریا پیش می‌روند و امیدوارم این جشنواره نیز به خروش خویش به سمت دریا پیش برود و مطمئن باشید اگر روزی عماری نباشد مقداد‌ها و سلمان‌های دیگری به راه خود ادامه خواهند داد و این جریان قطع نخواهد شد.

 

پناهاین در بیان درس‌هایی که می‌توان از حضرت امام در این زمینه آموخت، گفت: حضرت امام برای انقلاب اسلامی معطل خواص نشدند و اجازه ندادند کسی صنف بازی در بیاورد و معطل حل همه مشکلات نیز نشدند و با تمام مشکلات کار‌هایی که باید انجام می‌شد را پیش بردند. بنا بر همین درس نباید منتظر حوزه و دانشگاه و هنرمندان بشویم و نباید مدت طولانی را برای همراهی آنان صبر کنیم. امیدوارم در این راستا نیز بسیاری از سینما‌گران و هنرمندان از این قافله جا نمانند.

 

پناهیان بر حرکت انقلابی در این زمینه تأکید کرد و گفت: اگر صنفی خود را برتر از صنف دیگری ببیند و همراه این جریان انقلابی نشود مطمئن باشد که زیر خروار‌ها خاک فراموشی خاک خواهد شد، زیرا این انقلاب سرعت زیادی دارد.

پناهیان خطاب به اهالی جشنواره عمار گفت: اگر کسی از من بپرسد که فرق بین جشنواره عمار با دیگر جشنواره‌ها در چیست به او خواهم گفت که تفاوت اصلی آن‌ها این است که افرادی که در جشنواره‌های دیگر آثار خود را ارائه می‌کنند چشم به تکمیل پرونده افتخارات خود دارند اما افرادی که در جشنواره عمار شرکت می‌کنند به دنبال ثبت افتخارات برای انقلاب اسلامی هستند نه به دنبال ثبت افتخارات در پرونده شخصی خود.

 

وی در ادمه افزود: اولین ویژگی اهالی این جشنواره این است که به دنبال کسب افتخارات برای خود نیستند و خوبی این دوستان نیز همین است. اما دوستان بدانید که با کار شما می‌توان بیشتر از کتاب‌های دانشمندان بزرگ به این انقلاب کمک کرد. شما می‌توانید آیینه‌ای باشید برای انعکاس حقایق بزرگ.

 

پناهیان با پیشنهاد مطالعه کتاب پروفسور حسابی به اهالی انقلاب گفت:  پیشنهاد می‌کنم که کتاب زندگی ایشان را مطالعه کنید. دکتر حسابی به معنای ما انقلابی نبود اما روحیه انقلابی داشت که در محرومیت‌ها درس خواند و موفق شد و با همه سختی‌ها و زجر‌هایی که کشید به مسیر خود ادامه داد. ما در زندگی دکتر حسابی سیاست به معنی امروز را نمی‌بینم و یا در زندگی او انقلاب را نمی‌بینیم اما او همه موفقیت‌های خود را در خارج از کشور کنار گذاشت و به ایران برگشت تا برای ایران و به ایران خدمت کند. خوشحالم که کسی به دنبال ساخت فیلم از زندگی دکتر حسابی نرفته است زیرا من نگرانم که با به خوبی نشان ندادن این شخصیت به ایشان لطمه وارد شود.

 

پناهیان ضمن بیان سخنی از حضرت علی(ع) گفت: حضرت علی«علیه‌السلام» گفتند که همه با کلام و اندیشه ایمان نمی‌آورند و بعضی‌ها با چشم ایمان می‌آورند. شاید باید گروهی از مردم با چشم ایمان بیاورند و باید رسانه به گونه‌ای زیبا حقایق جامعه را بیان کند که حتی دانشمندان هم با دیدن آن تحول پیدا کنند. تنها دلخوشی اهالی این جشنواره این است که از طرف مقام معظم رهبری مورد تائید قرار بگیرند.


منبع:http://aynaammar.ir/content-content-2784

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
rel=nofollow