استقلال فرهنگی

هدف سایت استقلال فرهنگی هم افزایی در مهندسی فرهنگی جامعه

استقلال فرهنگی

هدف سایت استقلال فرهنگی هم افزایی در مهندسی فرهنگی جامعه

استقلال فرهنگی
امام خامنه ای:

من هم از مسائل فرهنگی نگرانم
و در این نگرانی نمایندگان محترم خبرگان
سهیم هستم.

دولت محترم باید به این موضوع توجه کند
و مسئولان فرهنگی نیز
باید توجه داشته باشند
که چه می کنند،

زیرا در مسائل فرهنگی
نمیتوان بی ملاحظه‌گی کرد.

مسئله فرهنگ مهم است

زیرا اساس ایستادگی
و حرکت نظام اسلامی،
مبتنی بر حفظ فرهنگ اسلامی و انقلابی
و تقویت جریان فرهنگی مؤمن و انقلابی است.

واقعاً همه باید قدر جوانان مؤمن و انقلابی را بدانند
زیرا همین جوانان هستند
که در روز خطر، سینه سپر می کنند.

کسانیکه به این جوانان با بدبینی نگاه می کنند
و تلاش دارند آنها را منزوی کنند،
به انقلاب و کشور خدمت نمی کنند.

البته این جوانان مؤمن و انقلابی
هیچگاه منزوی نخواهند شد.

مطالبی که گفته شد باید بصورت گفتمان
و باور عمومی درآید

که لازمه آن هم

تبیین منطقی و عالمانه این مسائل،

به دور از زیاده روی های گوناگون

و با زبان خوش است.

۱۳۹۲/۱۲/۱۵
leader.ir


---------------------
@esteghlalefarhangi

وبسایت های متفاوت
کلمات کلیدی

قصه لیلی و مجنون شیرازی

قصه دنباله دار لیلی و مجنون شیرازی

در روزگار ما دغدغه فرستاده بزرگ خدا کدام است؟!

طبیب دوار بطبه

ساینا

استقلال در گرو خروج از غرب زدگی

شرق باید خود را بازیابد

من ستایشگر معلمی هستم که...

وبلاگ عمارفیلم شیراز اعلام کرد: پرونده آرگو باز است.

سردار شهید حاج محمود ستوده

پشت صحنه ی مستند عصر امام خمینی

سبک زندگی و تربیت غربی

پیام سرلشکر سلیمانی به امام مقاومت

پایان سیطره شجره خبیثه داعش

پایان داعش با پیام سرلشکر

امام مقاومت

دل آگاهی

روز هنر انقلاب اسلامی

گفتمان انقلاب اسلامی

رزمایش گفتمان ساز

جشنواره فیلم عمار۹۵

متدولوژی تولید علم توسط سید شریف

قال المصنف و قال الاستاذ و انا اقول

مجلس: سالروز آغاز امامت حضرت ولیعصر (عج) تعطیل

راهبردهای راهپیمایی اربعین

دروازه های قدس با پایداری باز می شود

رسانه ی ملی در رقابت با رسانه های سنتی با تنگنای شدید مالی

پروژه کشف راز حافظ

عضویت در گروه تلگرامی راز حافظ

شباهت ماهواره و شمر در شکار مخاطب

آخرین نظرات شما

۱۳ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۲ ثبت شده است


رهبرانقلاب اسلامی:


باید کاری کنیم که فرزندان، حتما دست مادر را ببوسند.


اسلام به دنبال این است.


بچه ها باید مادر را تکریم کنند


و این منافاتی با حالت خودمانی ارتباط بین مادر و فرزند ندارد.

 



بیانات در دیدار جمعى از بانوان فرهیخته‌ى حوزوى و دانشگاهى


۱۳۹۲/۰۲/۲۱



بسم‌اللّه‌الرّحمن‌الرّحیم
 خیلى متشکّریم از بانوان محترم و گرامى که جلسه‌اى به این خوبى و به این پربارى ترتیب دادید و من امروز حقیقتاً از بیانات خانمها بهره‌مند شدم و استفاده کردم؛ و خدا را سپاسگزارى کردم به خاطر عمقى که انسان مشاهده میکند در مباحث و تلاشها و فکر کردنها در بین بانوان برجسته و ممتاز کشورمان بحمداللّه وجود دارد. مطالبى که فرمودید، غالباً مطالب خوبى بود؛ پیشنهادهایى هم بود که ان‌شاءاللّه میدهیم بررسى کنند؛ آن مقدار که به عهده‌ى من است و ما باید دنبال کنیم حتماً دنبال میکنیم ان‌شاءاللّه.
 درباره‌ى مسئله‌ى زن و آنچه که پیرامون این مسئله است، خب حرف خیلى زیاد است؛ ما دچار یک عقب‌ماندگى‌اى هستیم که شما خانمها - بعضى از خانمهایى که صحبت کردید - اشاره کردید. عقب‌ماندگى در این قلمرو، از نوع عقب‌ماندگى در علم - که ما میگوییم دچار عقب‌ماندگى هستیم مثلاً - نیست؛ در اینجا اگر تعبیر میکنیم به عقب‌ماندگى، به خاطر این است که ما در زمینه‌ى مسئله‌ى زن، مسئله‌ى جنسیّت، مسئله‌ى امورى که حول‌وحوش وجود زن تحقّق پیدا میکند و معنا پیدا میکند - مثل همین خانواده و فرزند و ازدواج و سَکَن و آرامش و از این مطالب - حرفهاى برجسته‌اى داریم که توفیق پیدا نکردیم اینها را منتقل کنیم به دنیا، اینها را مطرح کنیم در ذهنیّت جهانى، عقب‌ماندگى از این جهت.
در حالى که دنیا احتیاج دارد به مبانى و مفاهیم روشنِ فراگیرِ کارگشا؛ همچنان که ملاحظه کردید بعضى از خانمها گفتند که وقتى ما اینها را در دنیا مطرح میکنیم، مورد استقبال قرار میگیرد؛ یا بعضى از خانمها گفتند که دستاوردهاى علمى در زمینه‌هاى روان‌شناسى و غیره، احکام اسلامى را در مورد زن تأیید میکند.

خب، این یک گوشه‌اى از توانایى‌هاى نظام فکرى اسلامى در این مسئله‌ى حسّاس است؛ و ما این توانایى‌ها را نتوانستیم درست بیان کنیم، تعریف کنیم. در خیلى از مناطق گوناگون فکرى و قلمروهاى فکرى همین‌جور است؛ در خیلى از زمینه‌ها ما واقعاً نظر اسلام را درست نتوانستیم به دنیا منتقل کنیم. حالا اینکه میگویم "نتوانستیم"، این را نمیشود گناه نظام جمهورى اسلامى دانست؛ چون همان مقدارى هم که کار شده است، به برکت نظام جمهورى اسلامى است و به برکت نفوذ فکر انقلاب و فکر امام و نام انقلاب و نام امام و اینها بود که بحمداللّه تا حدودى گسترش پیدا کرد؛ لکن بیش از این باید ما کار کنیم، که نیاز داریم به این؛ که حالا عرض خواهم کرد.

ما براى اینکه بتوانیم یک جبهه‌ى تهاجمى و مصون از تعرّضِ تهاجم دیگران - یک آرایش تهاجمى - داشته باشیم، نیاز داریم به اینکه این کارها را، این اندیشه‌ها را، این افکار را منتشر کنیم، بگوییم؛ به این واقعاً نیازمندیم؛ در واقع این تهاجم ما، جنبه‌ى مصونیّت‌سازى و تدافعى دارد. بنابراین هرچه شماها کار بکنید براى اینکه این عقب‌ماندگى را جبران بکنید، به نظر من مفید است و لازم است.

در زمینه‌ى این نهضت - باید گفت نهضت بیدارى در زمینه‌ى مسائل مربوط به زنان - واقعاً هیچ نبایستى ما تعلّل کنیم، توقّف کنیم؛ بین راه درنگ نباید کرد. با وجود اینکه این گفتمانِ کامل و مفید و قانع‌کننده را از اسلام در اختیار داریم، امّا عملاً خودمان را در موضع انفعال قرار دادیم در مقابل گفتمان غربى در مورد زن.
 گفتمان غرب در مورد زن، یک گفتمان کاملاً حساب‌شده‌ى سیاسى است؛ یعنى آن روزى که این فکر و این گفتمان درباره‌ى زن، در غرب آغاز به کار کرد و شروع کرد، یک محاسبه‌ى دقیقى پشت این وجود داشت. این البتّه به عنوان خبر نیست که من از روى اطّلاع و با استناد به اخبار بگویم، امّا مؤیّدات واقعى‌اى دارد که این تحلیل را تقویت میکند؛ یعنى از آغاز رنسانس در غرب و به دنبال آن حضور صنعت و پیدایش صنعت جدید در غرب، بتدریج این گفتمان غربى رشد پیدا کرد؛ و اوجش در روزگار ما است که البتّه این اوج همراه خواهد بود با انحطاط و نزول و ان‌شاءاللّه سرافکندگى و فروپاشى این گفتمان.

اجزاء گوناگون گفتمان غربی در مورد زن...

قرآن کریم، آیه ۴۱ سوره شریفه فاطر (ان الله یمسک السماوات و الارض ان تزولا۰۰۰۰ حلیما غفورا )۰ آیت الله خاتمی امام جمعه موقت تهران از قول حضرت امام رضا سلام الله علیه نقل میکنند که هرکس شب یا روز آیه ۴۱ سوره فاطر را بخواند از آوار شدن خانه در امان است۰ منبع حدیث را تفسیر نور الثقلین جلد ۴ صفحه ۳۶۸ ذکر کرده اند۰ ضمنا آیت الله حایری امام جمعه سابق شیراز اسفند ۸۶ زنای آشکار را علت زلزله ذکر کردند! نکته احکامی: نماز آیات برای زلزله فراموش نشود






زلـزله چــــرا؟! 
نویسنده :میرستار مهدیزاده 

  • میهمان محترم استقلال فرهنگی برای مطالعه
  • روی عنوان مورد نظر کلیک راست نمایید
  • و در new tab  (صفحه جدید) مطالعه بفرمایید


  • فهرست مطالب

  • --- فهرست مطالب ----فهرست جزییات
    پیش گفتار
    مقدمه
    فصل اول : گناه ؛ علت تمام گرفتارى ها
    دلایل حدیثى
    دلایل دیگر قرآنى
    ایمان مایه برکات است
    همه قربانیان زلزله گنهکار نیستند
    بلا؛هشدار خداوند به گنهکاران
    حکمت بلا در روایات
    انتقاد قرآن از جهت گیرى هاى غلط در برابر بلایا
    بلا،رحمت خداست !
    واژگان قرآنى زلزله
    فصل دوم : علل زلزله
    علل علمى زلزله
    علل ملکوتى زلزله
    علل اعتقادى زلزله
    1- کفر
    2- تکذیب
    داستان اهانت به قرآن و زلزله ترکیه
    3- ظلم
    عوامل فرهنگى زلزله
    فساد و فحشا
    مفسدان زلزله زده در قرآن
    زنا؛ اولین عامل فرهنگى زلزله
    پیامدها و آثار ((زنا))
    آثار روابط نامشروع در دنیا
    لواط؛ دومین عامل فرهنگى زلزله
    سرگذشت قوم لوط
    آثار لواط
    ریا؛ سومین عامل فرهنگى زلزله
    علماى ریاکار
    خانه ریاکاران
    لباس ریاکاران
    ازدواج ریاکاران
    ریا و قاریان قرآن
    عوامل اقتصادى زلزله
    1- نپرداختن حقوق واجب
    2-کم فروشى و گران فروشى
    ربا؛ بدتر از زنا
    علل دیگر زلزله
    فصل سوم : ولایت ائمه و زلزله
    ائمه (علیه السلام )مایه آرامش زمین
    وقوع و آرام گرفتن زلزله با امر امام (علیه السلام )
    آرام گرفتن زلزله ،با دستور على (علیه السلام )
    اهانت به فاطمه (علیهاالسلام ) و زلزله
    امام حسین (علیه السلام ) و زلزله
    زلزله در عاشورا
    زلزله در کمین قاتلان حسین (علیه السلام )
    ناله فاطمه علیهاالسلام بر حسین علیه السلام و لرزه بر اندام عالم هستى !
    نجات دادن حضرت ابوالفضل با زلزله
    زلزله بادعاى امام صادق (علیه السلام )
    بى احترامى به امام رضا(علیه السلام ) و زلزله در قصر مامون
    اهانت به امام على (علیه السلام )
    فصل چهارم : عوامل نجات از زلزله
    1-ایمان :
    2-تسبیح واعتراف به گناه خود:
    3-تقوا:
    4-توبه واستغفار:
    5-دعاى خالصانه :
    6-نهى از منکر
    چندعمل نجات بخش از زلزله
    اعمال ضد زلزله
    فصل پنجم : تهران و فاجعه زلزله
    مناطق پرخطرتهران
    فصل ششم : نکات ایمنى زلزله
    رعایت نکات ایمنى قبل از وقوع زلزله
    رعایت نکات ایمنى هنگام وقوع زلزله
    پس از وقوع زلزله چه باید کرد؟
    الف - اگر در داخل ساختمان هستید:
    ب - اگر در خارج از ساختمان هستید:


    آدرس منبع: http://www.ghadeer.org/social/zelzeleh/fehrest.htm



  •  


  • ۰

    علامه جوادی آملی در دیدار گروهی از بسیج هنرمندان برای مقابله با ماهواره می فرمایند:

    هنرمند، یک وقت هنرمند محلّی است یک وقت هنرمند منطقه‌ای است و یک وقت هنرمند بین‌المللی. ما اگر بخواهیم حرف‌هایمان به خارج برسد و با این ماهواره‌ها، با این اینترنت‌ها، مقابله بکنیم باید هنرمند بین‌المللی باشیم وگرنه هنرمند محلّی مشکل را حل نمی‌کند

    این توصیه ی حکیمانه ی علامه جوادی آملی باعث ایجاد یک پرسش جدی در مورد سیاست گذاری ایجاد و بهره برداری از شبکه های استانی شده است.

    مخاطبان شبکه های استانی حتی در مرکز کشور هم آماج عملیات روانه ای و رسانه ای از خارج از مرز ها ی میهن اسلامیمان هستند، رسانه ی ملی اما، غافل از این تهدید مهم، شبکه های استانی را موظف به تولید و پخش برنامه های بومی و استانی که بیش از آنکه رنگ و بوی ادای تکلیف برای مقابله با سیل بنیان کن و خانمان بر انداز تهاجم فرهنگی رسانه های فارسی زبان بیگانه بدهد؛ به ناسیونالیسم ایرانی، قومی و زبانی می پردازد!!

    اینجاست که برای مسلمانانی که دین اسلام و آموزه های وحیانی و آسمانی را جهانشمول می دانند، این سیاست شبکه های استانی را جوابگوی جنگ جهانی رسانه ای ماهواره ای و اینترنتی علیه جمهوری اسلامی، این ام الفرای جهان اسلام و مرکز تولید انرژی مثبت مقاومت، نمی داند


    و اینک متن خبر دیدار بسیج هنرمندان با حکیم علامه، جوادی آملی و پرسش وبسایت استقلال فرهنگی:


     باید هنرمند بین‌المللی باشیم

    راهکار آیت‌الله جوادی آملی

    برای مقابله با ماهواره

    آیت الله جوادی آملی با توصیه بر تولید محصولات فاخر جهانی در حوزه هنر بیان داشت: هنرمند، یک وقت هنرمند محلّی است یک وقت هنرمند منطقه‌ای است و یک وقت هنرمند بین‌المللی. ما اگر بخواهیم حرف‌هایمان به خارج برسد و با این ماهواره‌ها، با این اینترنت‌ها، مقابله بکنیم باید هنرمند بین‌المللی باشیم وگرنه هنرمند محلّی مشکل را حل نمی‌کند.

    رئیس سازمان بسیج هنرمندان و جمعی از هنرمندان بسیجی با حضور در محل بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء با آیت الله جوادی آملی دیدار و گفتگو کردند.در این دیدار آیت الله جوادی آملی در سخنانی با عرض تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه و گرامیداشت سالروز شهادت شهید آوینی گفت: در آستانه شهادت صدیقه کبرا(سلام الله علیها) هستیم این سوگ را هم به پیشگاه ولیّ عصر تعزیت عرض می‌کنیم و سالروز شهادت آن سیّد بزرگوار جناب آقای آوینی را هم ارج می‌نهیم و حشر ایشان را با شهدای کربلا و پایان کار شما هنرمندان الهی, اسلامی را هم به سعادت و صلاح و فلاح مسئلت می‌کنیم!

    آیت الله جوادی آملی

    آیت الله جوادی آملی

    وی با تبیین جایگاه انگیزه و اندیشه در هنر افزود: کاری که به عهده هنر و هنرمندان است البته محدود است بخشی از انسان با اندیشه اداره می‌شود که حوزه و دانشگاه متولّیان این بخش‌اند بخشی هم با انگیزه اداره می‌شود که رهبران هنرمند و هنردوست متولّی این کارند. استاد برجسته حوزه علمیه قم ادامه داد: مسئله انگیزه را با فکر نمی‌شود رهبری کرد, چه اینکه مسئله اندیشه را هم خیلی با هنر نمی‌شود هدایت کرد. حرف اول در عمل را انگیزه می‌زند؛ یعنی بخش اراده, نیّت, اخلاص, تصمیم, قصد. خیلی از موارد است که انسان به چیزی جزم دارد ولی از جزم کاری ساخته نیست [بلکه] از عزم کار ساخته است.

     وی با اشاره به این مطلب که بخش انگیزه, اراده, تصمیم, نیّت و اخلاص را هنر به عهده دارد، افزود: هنر, کار اساسی که دارد آن کلید اساسی دست هنر است که این متولّی انگیزه را، یا نگذارد به بند کشیده بشود یا اگر به بند کشیده شده کم کم این بندها را یکی پس از دیگری باز کند، دست و پای دل را باز کند تا او بتواند خوب تصمیم بگیرد. اینکه می‌بینید کسی حالا یا شعر آئینی یا غیر آئینی اشک می‌ریزد اشک برای آن انگیزه است نه برای اندیشه, علم که آدم را نمی‌گریاند اینکه می‌گریاند این عاطفه است و انگیزه است و عزم است.

     آیت‌الله جوادی آملی در فراز دیگری از فرمایشات خود با تقسیم هنر به هنر نازل و متنزل گفت: هنر نازل بیش از محدوده خیال را تعریف نمی‌کند، لذت زودگذری دارد یا تأثیر زودگذری دارد اما هنر متنزّل از جای بلند آمده، دست آدم را می‌گیرد بلند می‌کند و به بالا می‌برد. وی بیان کرد: فرق هنر نازل و هنر متنزّل همان فرقی است که برای مثال بین اشعار منوچهری دامغانی و اشعار مرحوم حافظ است.ما یک شعر نازل داریم یعنی از همین‌جا برخاست یک شعر متنزّل داریم که از جای بلند آمده پایین, این هنر یک معنای عقلی را خوب فهمیده بعد این را پایین آورده در محدوده متخیّله از متخیّله داده به خیال از آ‌نجا داده به حس شده یک غزل چون از بالا آمده این مثل یک طناب آویخته است به انسان می‌گوید این طناب را بگیر و برو بالا این انسان و جامعه را عاقل می‌کند.

     وی با توصیه به هنرمندان در تولید هنر متنزل گفت: هنر آن است که متنزّل باشد از جای دیگر بیاید نه از حس به خیال و از خیال به حس نظیر بعضی از این فیلم ها که پیامی ندارد این مثل دیوان شعر دامغانی است او خیلی هنرمندانه شعر می‌گوید انسان را متحیّر می‌کند [اما] پایانش می‌بینیم یک خمر است و یک مدح سلطان.

     این مرجع تقلید با بیان این مطلب که رسانه‌های گروهی باید دلیل مردم باشند نه دلاّل, خاطر نشان کرد: رسانه های گروهی و سینماها باید دلیل مردم باشند نه دلاّل؛ بسیاری از این رسانه‌های گروهی، گاهی دلاّلی می‌کنند یعنی می‌بینند چه کسی پول بیشتری می‌دهد چه کسی خدمات بیشتری ارائه می‌کند, این نمی‌تواند جامعه را زنده نگه بدارد اما اگر جامعه را راهنمایی بکند و دلیل باشد، در این صورت حرف‌های متنزّل را می‌زند.

    وی راهکار اسلامی شدن سینماو دیگر هنرها را مورد اشاره قرار داده ، گفت:

    برای اینکه سینماهای ما, هنرهای ما، اسلامی بشود یک سواد درس‌خوانده کامل می‌خواهد یا آدم خودش داشته باشد یا از یک دانشمند یاد بگیرد (یک) بعد از اینکه این را یاد گرفت در عاقله خودش بپروراند (دو) بعد بدهد به متخیّله (سه) بعد خروجی‌اش می‌شود هنر دینی (چهار) می‌شود هنر متنزّل.

     آیت الله جوادی آملی با توصیه بر تولید محصولات فاخر جهانی در حوزه هنر بیان داشت: هنرمند، یک وقت هنرمند محلّی است یک وقت هنرمند منطقه‌ای است و یک وقت هنرمند بین‌المللی. ما اگر بخواهیم حرف‌هایمان به خارج برسد و با این ماهواره‌ها، با این اینترنت‌ها، مقابله بکنیم باید هنرمند بین‌المللی باشیم, وگرنه هنرمند محلّی مشکل را حل نمی‌کند.


    منبع:

    وبسایت جنگ نرم و عملیات روانی

    http://www.psyop.ir/?p=38441



    پرسش وبسایت استقلال فرهنگی:

    با توجه به بمباران فرهنگی و رسانه ای مردم، توسط ماهواره ها و سایت های اینترنتی دشمنان، سیاست اداره ی محلی و بومی شبکه های رادیویی و تلویزیونی مراکز استانی، چقدر درست طراحی شده است؟

    مخاطبی که شبانه روز با انواع و اقسام شبهه ها و طرفند ها، تحت فشار روانی و جنگ نرم ماهواره ها هست، چگونه با شبکه های استانی که با سیاست های جدید معاونت امور استانها، مأمور به تولید و پخش برنامه های بومی شده اند، واکسینه شود.

    مخاطب رسانه در هر استان، در حقیقت درگیر یک جنگ جهانی و بین المللی است، که دشمنانش او را تا پستوی منزل و اتاق خوابش تعقیب و دنبال می کنند. ولی تیم رسانه ای ما بویژه در مراکز استانها، به او اصرار دارد که تو در خانه بجنگ!!

    آیا این سیاست صحیح است؟

    ای کاش لا اقل با همین وضعیت هم، از قدرت رسانه برای تجهیز مردم برای مقاله به بمباران رسانه ای دشمن، استفاده می شد.

    روحیه بخشی و امید به آینده، هیچ منافاتی با دشمن شناسی و شناخت شگرد های دشمن، ندارد.

    دوستان رسانه ای ما چه بخواهند، چه نخواهند؛ مخاطبانشان روزانه با شبهات و پرسش های جدید، یا از طریق ماهواره ها و یا از طریق رادیو های بیگانه روبرو می شوند و یا اینکه در جامعه با وسواسان خناسی که به نشخوار  همان شبهات می پردازند، مواجه می شوند.

    و ما باید بدانیم که:

    چو  می  بینی که نابینا و چاه است؛ اگر خاموش بنشینی، گناه است.


    بسایت استقلال فرهنگی از نظرات شما فرهیختگان استقبال می کند.

    بخش نظر در پایین همین مطلب، پذیرای دیدگاه موافق یا مخالف شما با این طرح پرسش است.

     

    مطالب مرتبط زیر را با یک کلیک می توانید مطالعه بفرمایید

            1-   رسانه زخرف القول و رسالت امت آخرالزمانی

     

    rel=nofollow