استقلال فرهنگی

هدف سایت استقلال فرهنگی هم افزایی در مهندسی فرهنگی جامعه

استقلال فرهنگی

هدف سایت استقلال فرهنگی هم افزایی در مهندسی فرهنگی جامعه

استقلال فرهنگی
امام خامنه ای:

من هم از مسائل فرهنگی نگرانم
و در این نگرانی نمایندگان محترم خبرگان
سهیم هستم.

دولت محترم باید به این موضوع توجه کند
و مسئولان فرهنگی نیز
باید توجه داشته باشند
که چه می کنند،

زیرا در مسائل فرهنگی
نمیتوان بی ملاحظه‌گی کرد.

مسئله فرهنگ مهم است

زیرا اساس ایستادگی
و حرکت نظام اسلامی،
مبتنی بر حفظ فرهنگ اسلامی و انقلابی
و تقویت جریان فرهنگی مؤمن و انقلابی است.

واقعاً همه باید قدر جوانان مؤمن و انقلابی را بدانند
زیرا همین جوانان هستند
که در روز خطر، سینه سپر می کنند.

کسانیکه به این جوانان با بدبینی نگاه می کنند
و تلاش دارند آنها را منزوی کنند،
به انقلاب و کشور خدمت نمی کنند.

البته این جوانان مؤمن و انقلابی
هیچگاه منزوی نخواهند شد.

مطالبی که گفته شد باید بصورت گفتمان
و باور عمومی درآید

که لازمه آن هم

تبیین منطقی و عالمانه این مسائل،

به دور از زیاده روی های گوناگون

و با زبان خوش است.

۱۳۹۲/۱۲/۱۵
leader.ir


---------------------


کانال استقلال فرهنگی
در سروش

http://sapp.ir/esteghlalefarhangi


و در تلگرام

https://telegram.me/culturalIndependence


وبسایت های متفاوت
آخرین نظرات شما

از اینجا به بعد
روی خط جشنواره‌ی 31ام- 31/ گزارش رجانیوز از اختتامیه‌ی جشنواره‌ی فیلم فجر

اختتامیه سی و یکمین جشنواره  فیلم فجر



آمدند، خوردند، سیمرغ بردند و خانوادگی متلک پراندند و رفتند!/ حتی حاضر نشدند نام فیلم ده‌نمکی را اعلام کنند!/ شورجه روی سن نرفت!

گروه فرهنگی: اینجا برج میلاد، اختتامیه‌ی سی و یکمین جشن سینمای انقلاب اسلامی، سهم انقلاب از این جشن، چند متلک سیاسی بود و بس!

به گزارش رجانیوز، اختتامیه‌ی جشنواره‌ی سی‌ و یکم فیلم فجر با سی دقیقه تأخیر و این بار در حوالی بلندترین نقطه‌ی شهر تهران در سالن همایش‌های برج میلاد و با پخش سرود ملی و قرائت آیاتی از سوره‌ی فجر توسط استاد «کریم منصوری» کلید می‌خورد؛ در حالی که استاد مثل همیشه، قبل از آغاز تلاوت آیات، به احترام قرآن کفش‌هایش را روی سن درآورده است.

بعد از پخش کلیپی در مورد انقلاب اسلامی، «محمدرضا شهیدی‌فر» روی سن می‌رود و پشت به دکور ساده اما شکیلی که یک روزه طراحی شده و از همین رو قابل قبول به نظر می‌رسد، با ذکر صلواتی مراسم را رسماً آغاز می‌کند. مانیتورهای دو گوشه‌ی سالن هم گه‌گاه چهره‌ی حاضرین مشهور مراسم را به تصویر می‌کشد تا برخی با دیدن چهره‌های مورد علاقه‌ی خود ذوق کنند.
 
«شهیدی‌فر» در همان ابتدا با مقدمه‌ای نسبتاً طولانی، به فضای رسانه‌ای دو سه مانده به آغاز جشنواره تا پوشش رسانه‌ای ایام جشنواره و حتی بعد از آن اشاره‌ای کرده و سپس کلیپی از اتفاقات ریز و درشت ایام جشنواره پخش ‌می‌شود.
 
در ادامه، «محمدرضا عباسیان» روی سن می‌رود و در کمتر از یک دقیقه از اقشار مختلفی که درگیر جشنواره بودند سپاسگزاری و در آخر تصریح می‌کند: «اگر هر کوتاهی در جشنواره بود، بر عهده‌ی من دبیر بود.» این سنت کوتاه حرف زدن مسئولین، امسال سنت خیلی جذابی بود که امیدواریم در سال‌های دیگر هم ادامه پیدا کند.
 
 
بعد از تقدیر از حامیان مالی جشنواره، نوبت به جوایز بخش سینما حقیقت (فیلم‌های مستند) ‌می‌رسد. داوران بخش مستند با دعوت مجری فراخوانده شده و جالب آنکه تنها دو نفر از اعضای هیئت داوران –مهرداد اسکوئی و مرتضی شعبانی- در سالن حضور دارند وروی سن می‌روند.
 
«هادی بهروز» به خاطر فیلمبرداری مستند ارزشمند «آخرین روزهای زمستان» سیمرغ بهترین دستاوردهای فنی و هنری را در این بخش تصاحب می‌کند تا نخستین برنده‌ی اختتامیه‌ی جشن سی و یکم و اولین کسی باشد که سیمرغ مدل جدید جشنواره -سیمرغ کریستالی- را به خانه می‌برد.
 
«مهدی زمان‌پور کیاسری» هم بابت کارگردانی نسخه‌ی جدید مستند تحسین شده‌ی «مشتی اسماعیل» سیمرغ می‌گیرد تا کلکسیون افتخارات این مستند از جشنواره‌های داخلی کامل شود. سیمرغ بهترین فیلم مستند جشنواره هم به مستند «رودخانه‌ی لیان» ساخته‌ی «رامتین بالف» تعلق می‌گیرد.
 
در حالی که ریتم تند مراسم حضار را به وجد آورده، اهدای جوایز بخش نگاه نو (فیلم اولی‌ها) آغاز می‌گردد. قبل از اهدای جوایز، کلیپی از صحبت‌های داوران بخش نگاه نو پخش می‌شود که در نوع خود کار جدیدی است. گرچه مشخص نیست چرا «مسعود فراستی» و «مانی حقیقی» در این کلیپ حضور ندارند.
 
در بخش نگاه نو، سیمرغ بهترین دستاوردهای فنی هنری به «فرشاد محمدی» فیلمبردار برلین منفی هفت، سیمرغ بهترین کارگردانی به «هادی مقدم‌دوست» برای فیلم «سر به مهر» و سیمرغ بهترین فیلم اول به «سید محمود رضوی» برای فیلم «دهلیز» می‌رسد. سادگی خاص سر و وضع «مقدم دوست»، روبوسی او با تمام داوران روی سن و کنایه‌ی «رضوی» به هیئت داوران از نکات جالب این بخش است. «رضوی» می‌گوید: «معمولا جایزه‌ی بهترین فیلم برای همه‌ی گروهی است که زحمت کشیده‌اند، نه فقط تهیه‌کننده؛ ولی جایزه‌ی «بهروز شعیبی» -کارگردان دهلیز- را مردم با دست‌های‌شان دادند.»
 
 
«محمدرضا عرب» -عضو هیئت داوران بخش نگاه‌نو- هم پشت تریبون می‌رود و در جواب «رضوی» می‌گوید: «ما هم بخشی از مردمیم. دهک سوم خوشه‌ی اول!» او در ادامه از اینکه فیلم‌ اولی‏های امسال، عموماً توسط بخش خصوصی ساخته شده است، به وزیر گلایه می‌کند و خواستار حمایت از فیلم اولی‌ها می‌شود. او در پایان مسئله را کمی هم شخصی می‌کند و می‌گوید: «من ماه‌هاست برای فیلمی در مورد خلیح فارس دارم، اما نمی‌توانم فیلمم را شروع کنم.»
 
به اینجا که می‌رسد، مبلغ جایزه‌های نقدی اهدا شده توسط «شهیدی‌فر» مشخص می‌گردد: بهترین فیلم بخش نگاه نو 25 میلیون تومان، دیگر سیمرغ‌های این بخش 20 میلیون تومان. جوایز بخش مستند هم، 15 میلیونی هستند.
 
سپس جواد شمقدری روی سن می‌رود و همین ابتدای سخنرانی‌اش، پرده‌ی سن ناگهان بسته می‌شود. آقای رئیس در حالی که با اشاره به راهپیمائی باشکوه مردم در 22 بهمن، مشغول گله از سینماگران بابت نپرداختن به موضوع انقلاب اسلامی در فیلم‌هاست، عده‌ای به روال هر ساله دست می‌زنند تا مشخص شود که فضای اختتامیه‌ی جشن انقلاب، جای این طور گلایه‌های انقلابی نیست! او هم البته در جواب می‌گوید: «شما که کف می‌زنید، سن هنوز آماده نشده!» و طولی نمی‌کشد که درستی حرف او ثابت می‌شود. آنجا که پرده کنار می‌رود و گروه موسیقی روی سن حاضر شده و بعد از چند دقیقه موسیقی قطع می‌شود! جالب آنکه سرپرست گروه موسیقی -آریا عظیمی‌نژاد- شرمنده رو به جمعیت می‌گوید: «قرار بود سخنرانی بیشتر طول بکشد. ما نرسیدیم تا تنظیمات دستگاه را کامل انجام دهیم.»
 
 
در این لحظات دست زدن به شیوه‌ی تماشاگران استادیوم آزادی در سالن، بدجوری توی ذوق می‌زند و این سوال را در ذهن برخی ایجاد می‌کند که رابطه‌ی چنین کارهایی با اهالی فرهنگ و رسانه وهنر چیست؟
 
موسیقی بعد از یکی دو دقیقه‌ای نقص فنی، دوباره از سر گرفته می‌شود و سرانجام با خوبی وخوشی به پایان می‌رسد. اما بی‌نظمی‌ها با بسته نشدن پرده‌ی سالن ادامه پیدا می‌کند! تا جایی که دو نفر از متصدیان برج مجبور می‌شوند به طرز بامزه‌ای، با دست دو سر پرده را به هم بچسبانند. خلاصه که جمعیت مستعد داخل سالن حسابی به وجد می‌آیند و معرکه‌ای برپا می‌شود.
 
بعد از پخش چند کلیپ، بالاخره نوبت به اهدای جوایز بخش مسابقه‌ی سینمای ایران –سودای سیمرغ- می‌رسد. ابتدا کلیپی از صحبت‌های داوران سودای سیمرغ پخش می‌شود که در آن «افخمی» می‌گوید امسال فیلم‌ها کیفیت خوبی دارند اما خوب فروش نخواهند کرد. «میرباقری» هم معتقد است که فیلم‌ها امسال به ذائقه‌ی او نزدیک‌ترند. «افخمی» هم از کم شدن نقش بخش خصوصی گله می‌کند.
 
اما بامزه‌ترین اتفاق جشنواره، ناگهان اتفاق می‌افتد. وقتی «رضا ناجی» روی مانیتور ظاهر شده و نامزدهای بخش جلوه‌های وی‍ژه‌ی بصری را می‌خواند. ظاهراً این از جذابیت‌های مراسم اختتامیه‌ی امسال است که افراد مشهور اسامی نامزدها را اعلام می‌کنند.  جالب آنکه برای بخش اهدای جوایزه هم، یک چهره‌ی مشهور به رسم جشن خانه‌ی سینما روی سن حاضر می‌شود و سیمرغ را به فرد برنده اهدا می‌کند.
 
نامزدهای بهترین جلوه‌های ویژه‌ی بصری را «الهام حمیدی» می‌خواند و جایزه‌ی این بخش را «بهرام عظیمی» به «بهنام خاکسار» بابت فیلم «عقاب صحرا» تقدیم می‌کند. «عظیمی» در یکی شوخی بامزه قبل از تقدیم جایزه، از تنظیم شکایت‌نامه‌ای علیه وزیر ارشاد، شمقدری وخزاعی –دبیر جشنواره‌ی سی‌ام فجر- خبر می‌دهد و می‌گوید: «من از خوش‌قولی این آقایان شکایت دارم. سال گذشته پراید ما را بلافاصله بعد از پایان مراسم به ما دادند و من آن را هفت و دویست فروختم. اگر کمی دیرتر این پراید را به ما می‌دادند، الان می‌توانستم آن را 22 میلیون بفروشم.»
 
 
نامزدهای بهترین صداگذاری را «چکامه چمن‌ماه» با یک آرایش غلیظ و تعجب برانگیز می‌خواند. برای تقدیم جایزه‌ی این بخش، «اصغر شاهوردی» با ویلچیر به همراه همسرش وبا تشویق شدید حضار، روی سن حاضر می‌شود. جایزه به فیلم «دبیر جشنواره» -برلین منفی هفت- تعلق می‌گیرد. اما «دلپاک» حضور ندارد و به جای او تهیه‌کننده‌ی فیلم روی سن می‌رود. در پایان این بخش، همسر «شاهوردی» جملات عاشقانه‌ای را نثار همسر آسیب‌دیده‌اش کرده و «شاهوردی» گریه می‌کند.
 
 
نامزدهای جایزه‌ی بهترین طراحی صحنه را «ستاره اسکندری» می‌خواند و جایزه توسط پیشکسوت طراحی صحنه‌ی سینمای ایران که طراح دکورهای مراسم افتتاحیه واختتامیه‌ی امسال است –«ملک‌جهان خزاعی»- به «آتوسا قلم‌فرسایی» برای فیلم «حوض نقاشی» اهدا می‌شود. جالب آنکه خانم «خزاعی» در پایان در حرکتی عجیب، از اینکه «ایرج رامین‌فر» برای «استرداد» جایزه نگرفته، گله می‌کند!
 
نامزدهای جایزه‌ی بهترین چهره‌پردازی را «شبنم مقدمی» می‌خواند و جایزه را «مهری شیرازی» به گریمور «رسوایی» -«امیر اسکندری»- می‌دهد. نامزدهای بهترین تدوین هم توسط «اشکان خطیبی» و با حضور چند ثانیه‌ای و بامزه‌ی «مهران رجبی» اعلام می‌گردد و جایزه با حضور «حسین زندباف» به «بهرام دهقانی» برای تدوین دو فیلم «استرداد» و«آسمان زرد کم‌عمق» می‌رسد. باید اذعان کرد که این روند خلاقانه‌ی اعلام و اهدای جایزه، به مراسم رونق بیشتری بخشیده است.
 
 
نامزدهای بهترین موسیقی توسط «ساره بیات» اعلام و سیمرغ بهترین موسیقی متن هم با حضور «ناصر چشم‌آذر» نصیب «حامد ثابت» برای «برلین منفی هفت» می‌شود که باز هم او حضور ندارد و تهیه‌کننده‌ی فیلم دوباره روی سن می‌رود. ظاهراً عوامل فیلم مورد علاقه‌ی دبیر جشنواره، به جز تهیه‌کننده‌ی آن هیچ یک در سالن حضور ندارند.
 
سیمرغ بهترین فیلمبرداری با حضور «علیرضا زرین‌دست» به «هومن بهمنش» جوان برای فیلم «دربند» می‌رسد. «بهمنش» جایزه را به برادرش تقدیم می‌کند. سپس نوبت به جایزه‌های بازیگری می‌رسد. نامزدهای جایزه‌ی بهترین بازیگر مکمل زن را «یکتا ناصر» می‌خواند و جایزه توسط «ساره بیات» و با مکث فراوان برای افزایش هیجان حضار، به «پگاه آهنگرانی» تقدیم می‌شود. جالب است که جایزه‌ی جشن سینمای انقلاب به کسی می‌رسد که در نوشته‌هایش، حتی خود را ملتزم به دفاع از متجاوز جنسی اخراح شده از شبکه‌ی بی‌بی‌سی هم می‌داند. «آهنگرانی» که چندین رسانه به نامزدی او برای دریافت جایزه معترض شده بودند، بدون اینکه صحبت کند –که قطعاً خواسته‌ی مسئولین جشنواره بوده- جایزه‌ش را می‌گیرد و پایین می‌رود.
 
 
نامزدهای بهترین بازیگری نقش اول زن را «هنگامه قاضیانی» می‌خواند و جایزه را هم خود او به «هانیه توسلی» برای فیلم «دهلیز» اهدا می‌کند. در بخش بازیگری نقش مکمل مرد، «مریلا زارعی» کاندیداها را اعلام و در هنگام خواندن نام «شریفی‌نیا» برای بازیگری در فیلم «رسوایی»، با طریقه‌ی خواندن نام او مزاح می‌کند. برنده‌ی این بخش، «رامبد جوان» برای فیلم «گناهکاران» است که به دلیل اجرای تئاتر، در سالن حضور ندارد. جایزه‌ی او را هم «محمد متوسلانی» نیابتاً به «محمد سام قریبیان» -فرزند «فرامرز قریبیان» کارگردان «گناهکاران»- اهدا می‌کند.
 
اما ماجرای جشن سینمای انقلاب وقتی بامزه‏تر می‌‌‌شود که نوبت به اهدای سیمرغ بهترین بازیگر نقش اول مرد می‌رسد. در این بخش، «حبیب رضایی» نام کاندیداها وفیلم‌های آنان را اعلام می‌کند، اما در هنگام خواندن نام «اکبر عبدی» به گفتن نام او اکتفا و نام فیلم «رسوایی» را سانسور می‌کند. و ما در این اندیشه هستیم که روحیه‌ی فاشیستی دقیقاً به چه نوع روحیه‌ای می‌گویند؟ این چه روحیه‌ای است که حتی قواعد اولیه‌ی انسانیت را هم زیر سوال می‌برد؟ جالب آنکه مسئولین اجرایی جشنواره هم در این سانسور از پیش ضبط شده دخیلند، چرا که می‌توانستند این آیتم را اصلاح کنند.
 
برای اهدای جایزه‌ی این بخش، «سعید راد» روی سن می‌آید و بعد از کلی صحبت کردن ونصیحت بازیگران جوان، بالاخره نام «حمید فرخ‌ن‍ژاد» را اعلام می‌کند. «فرخ‌نژاد» روی سن می‌آید و می‌گوید: «بالاخره بختم باز شد.» او ادامه می‌دهد:  «برای نخستین بار است که فیلمی در جشنواره‌ی فجر در 14 رشته کاندیدا می‌شود و تنها در دو رشته از نامزدی بازمی‌ماند که یکی بازیگری نقش مکمل زن است که اصلاً «استرداد» نقش مکمل زن نداشت. دوم هم بازیگر نقش نخست زن بود که لابد چون اجنبی بود، او را نامزد نکردند.»
 
 
«فرخ‌نژاد» به فیلم «روح‌الله حجازی» هم اشاره و بابت نبود آن در جشنواره گله می‌کند. ‌او در پایان اما با لحن مشخصی و لبخند معناداری می‌گوید: «همیشه سبز باشید!» و حالا ما در این اندیشه هستیم که این جماعت، چطور جماعتی هستند که حتی وقت جایزه‌ی جشن سینمای انقلاب اسلامی را هم با کلی تشریفات و احترامات می‌گیرند، باز هم با متلک‌هایی لگدی نثار دولت و نظام می‌کنند. به راستی که رسم ادب و حفظ احترام میزبان هم رسم خوبی بود!
 
بالاخر نوبت به جوایز اصلی می‌رسد. هیئت داوران به استثنای شورجه روی سن رفته و بیانیه‌ای را می‌خوانند. شنیده می‌شود که «شورجه» به آرای داوران معترض بوده و به همین دلیل در سالن حضور ندارد. از لحن بیانیه‌ی هیئت داوران می توان حدس زد که فیلم های «حوزه‌ی هنری» مثل فیلم‌های «حوض نقاشی» و «خسته نباشید» از جایزه بی بهره خواهند ماند.
 
 
سیمرغ بهترین فیلمنامه به «بهزادی» برای «قاعده‌ی تصادف» می‌رسد. «بهزادی» که فیلمش کاملاً رنگ و بوی ضد خانواده دارد، جایزه‌اش را به خانواده‌اش تقدیم می‌کند! سیمرغ بهترین کارگردانی هم به فیلم شریف «دربند» می‌رسد. بعد از جایزه‌ی «سر به مهر» این دومین اتفاق خوب امشب برای ما بود.
 
جایزه‌ی ویژه‌ی هیئت داوران هم که تنها جایزه‌ی 30 میلیون تومانی امسال است، به «علیرضا داوودن‍ژاد» و خانواده‌اش می‌رسد. خانواده‌ی او هم به دعوت «شهیدی‌فر» روی سن می‌آیند. «داوودنژاد» بالای سن ناگهان فریاد می‌زند: «عروس بیا بالا دیگه!»
 
در همین حین، «رضا عطاران» که قصد خروج از سالن را دارد، تغییر مسیر داده، بالای سن می‌رود و از گوشه‌ی سن، یک سیمرغ را پنهانی برمی‌دارد تا موجبات خنده‌ی تماشاگران را فراهم کند. «داوودنژاد» هم بی‌توجه به او، از زن‌دایی اقدس –عضو مجمع تشخیص مصلحت خانواده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی داوودنژاد- برای حضور روی سن دعوت می‌کند.
 
بالاخره همه‌ی خانواده‌ی او حاضر می‌شوند تا او با اشاره به شکل و شمایل جدید سیمرغ با کنایه بگوید: «من با این سیمرغ جدید که پرنده‌ای آسمانی بوده وحالا او را به زمین کشیده‌اند و روی این پایه زنجیرش کرده‌اند، احساس غریبی می‌کنم. آرزو دارم که این سیمرغ دوباره بتواند پرواز کند و به آسمان سبز هورقلیا بازگردد.» او این آرزویش را که با تأکید بر واژه‌ی سبز همراه شده بود، دوبار تکرار کرد. کلاً فضای جالبی است. فردی را برای تقدیر از درب خانه‌اش با ماشین مدل بالا به کاخ جشنواره منتقل می‌کنند، برای او فرش قرمز می‌اندازند، با خانواده از او تقدیر می‌کنند و در نهایت او روی سن می‌رود و به انقلابی که جشنواره‌ی مذکور به نام آن مفتخر است، متلک می‌اندازد!
 
 
در پایان این متلک باران سینماگران، وزیر روی سن آمد و با همان ادبیات مطنطن خسته‌کننده نکاتی را گفت و رفت. باز هم همان استعاره‌ها وتشبیهات مثلاً ادبی، اشعار غیرمرتبط با فضا و... در این فکریم که سال بعد برای این ادبیات وزیر دلمان تنگ خواهد شد.
 
 
در پایان هم جایزه‌های تماشاگران اهدا می‌شود که جایزه‌ی بخش بین‌الملل به «قاعده‌ی تصادف» و جایزه‌ی بخش «سودای سیمرغ» به دو فیلم «حوض نقاشی» و «هیس دخترها فریاد نمی‌زنند» می‌رسد. جالب آنکه «بهزادی» -کاگردان فیلم «قاعده‌ی تصادف»- با مجموع جوایزی که در بخش بین‌الملل گرفت، چهار سیمرغ را برای فیلمی به خانه برد که محتوای آن به هیچ وجه قابل دفاع نیست.
 
از سوی دیگر، «منوچهر محمدی» -تهیه‌کننده‌ی «حوض نقاشی»- مطابق انتظار و در اعتراض به بی‌توجهی داوران به فیلم‌های حوزه هنری جشنواره را تحریم کرده بود و کسی برای دریافت جایزه‌ی «حوض نقاشی» روی سن حاضر نشد. اما «پوران درخشنده» آخرین فردی بود که روی سن رفت. او که فیلمش به طرز عجیبی با بی‌توجهی به ویژه در رشته‌های کارگردانی و بازیگری مواجه شده بود، با ناراحتی بالا رفت و گفت: «اگر سیمرغ هم نمی‌گرفتم خوشحال بودم؛ چون من و همه‌ی عوامل پروژه جایزه‌ی خود را از تک تک مردم گرفته‌ایم. از مردمی که در سالن‌های سینما با سانس‌های فوق‌العاده در حالی که روی کف نشسته بودند و با نجواهای آرام در گوش من و با بغض می‌گفتند که از ساخته شدن این فیلم خوشحال هستند. از شما تشکر می‌کنم، چون چیزی را در فیلم دیدید که داوران ندیدند و داوران چیزی را دیدند که شما ندیدید. وقتی در سالن نشسته بودم این همه تضاد یک لحظه مرا به هم ریخت که چطور می‌شود این‌گونه باشد؟ پس به خودم گفتم هیس! اینجا جایش نیست.»
 
 
به هر حال اختتامیه‌ی جشنواره‌ی سی ویکم فجر در حالی به پایان رسید که همه‌ متوجه شدند که این جشنواره در شرایط فعلی، هیچ نسبتی با انقلاب ندارد. حیف از هزینه‌ی میلیاردی جشنواره‌ای که در پایان فقط چند متلک سیاسی را برای انقلاب به همراه آورد.
 

خبر مرتبط:

روی خط جشنوارهٔ 31ام-30/گزارشی از فیلم‌های اکران شده در روز نهم و دهم

روی خط جشنوارهٔ 31ام-29/حاشیه نگاری هشتمین روز جشنواره فیلم فجر

روی خط جشنواره ی 31ام-28/ گزارشی از فیلم‌های اکران شده در روز هشتم

 
 

 

 روی خط جشنوارهٔ ۳۱‌ام-25/ گزارشی از فیلم‌های اکران شده در روز هفتم

 

 روی خط جشنواره 31‏ام-24/ نقدی بر فیلم «اشیاء از آنچه در آینه می‌بینید به شما نزدیک‌ترند»

مقدمه‌ها از آنچه که فکر می‌کردیم، طولانی‌ترند!/ بارقه‌هایی از درخشش یک کارگردان زن مستعد

 

روی خط جشنوارهٔ ۳۱‌ام-23/گفتگو با کارگردان فیلم تحسین شده" سر به مهر"

آدمی که خجالت می‌کشید نمازش را بخواند/ باید هزار سال بگذرد تا زبان سینما تبیین شود

 

روی خط جشنواره‌ی 31‌ام-22/ حاشبه روز هفتم جشنواره

ساخته ضعیف مهرجویی و سوژه جدید منتقدان/ازدحام عجیب برای دربند

 

روی خط جشنواره‌ی 31‌ام-21/ نگاهی به یک پدیده سینمایی

«تنهای تنهای تنها»؛ پدیده‌ی جشنواره‌ی امسال/ «رنجرو»؛ قهرمانی که سینمای ایران سال‌هاست به آن نیاز دارد

 

روی خط جشنوارهٔ ۳۱‌ام-۲۰/ گزارشی از فیلم‌های اکران شده در روز ششم

شلوغ‌ترین روز برج میلاد، یک بار دیگر مسعود ده‌نمکی! / وقتی یک فیلم ارزشی بیشتر از هر فیلم دیگری آزارمان داد

 
  
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
کد خبر:150219 -

نظرات کاربران


نظرات کاربران

مجتبی

خیلی بده که در تنها حکومت اسلامی دنیا مسئولین فرهنگی و هنری نمیتونن برای یه مراسم و جشن متعلق به نظام و انقلاب و شهدا از بدیهیات و محکمات احکام اسلامی هم حفاظت کنن. مگه همین بازیگران بدحجاب در تلویزیون با حجاب و طبق دستورالعمل‌ها حاضر نمیشن؟ خوب میشه استاندارد و چارچوب برای مراسم رسمی درنظر گرفت، کما اینکه همه‌ی مراسمات رسمی در تمام دنیا قواعدی داره که همه ملزم به رعایتش هستن. از این گذشته اون بازیگران(اغلب زن و جوان!!)ی که اسامی کاندیداها رو میخوندن که دیگه در یک مراسم جشن حضور نداشتن بلکه طبق دستوراالعمل و چارچوب کاری مسئولین و مدیران فعالیت کردن بنابراین مدیران جشنواره میتونستن ازش پایبندی به حکم اسلامی و قانونی حجاب اسلامی رو بخوان. فضا دادن به بازیگر طاغوتی مثل سعید راد و همچنین ماچ و بوسه‌های خانم اصغر شاهوردی نسبت به شوهرش(در مقابل همه و در حالی که مراسم پخش مستقیم هم می‌شد!) از نقاط تاریک و شرم‌آور برنامه بود. همه‌ی این افتضاحات از اینجا نشئت میگیره که مسئولین فرهنگی ما مذبذب، منفعل و نسبت به جریان سکولار هنری ترسو هستن. به امید به اینکه در دولت بعد رویکرد انقلابیِ شجاع و متعهد کامل به احکام دین خدا جشن سینمایی بهتری رو برگزار کنه.

پاسخ

یعنی زنی همسر فلج و معلولش را به رسم دلداری و تفقد ببوسد شرم آور و تاریکی ست ؟؟؟ بی خیال بابا

به رسم دلداری یا تفقد یا هر اسم دیگری، آیا شما دیده اید در ایران ما همسری در برابر دیدگان مردم شوهرش را ببوسد!!!!! پس این در کشور ما عرف نیست. حالا یا بی خیال یا با خیال.


pedram

خود کرده را تدبیر نیست

پاسخ
محمد

من از دیشب تا حالا فشارم بالاست یک مشت ضد انقلاب اومدن جایزه ی 25 تا 30 میلیونی گرفتن تمام حیثیت نظام رو به سخره گرفتن و رفتن و بهانه دست رسانه های صهیونیستی دادند و پول نظام را هم خوردن! اون وقت منه جوان انقلابی به عنوان یک نخبه ی دانشگاهی دنبال یک کار ماهی 700 تومان می گردم! دیروز که این آقایون داشتن پول نظام جمهوری اسلامی رو می گرفتن و سبز سبز می کردن و دهن کجی می کردن ما هم داشتیم تاول های پایمان را در در مسیر راهپیمائی به وجود آمده بود می شمردیم البته باکی نیست ما برای شکم پای سفره ی انقلاب ننشستیم و حتی اگر تمام مسئولین و حتی تمام مردم شهرم تهران هم در خواب باشند من و یاران سید علی بیدار هستیم

شمایی که "نخبه دانشگاهی" هستی مگه نه اینکه همین الان ساعتی ۷ تومن در میاری؟ کفاف زندگیتو نمیده؟

هادی

مسئولین سینمایی،پاسخگو باشند.

ببخشید این نظام پول از کجا اورده؟

بله. ما هستیم . . .هستیم بر آن عهد که بستیم.

اخوی دموکراسی یعنی همین!!! شما میتونی هر چی خواستی فحش بدی اما من خوشحالم که مخالفان جایزه میگیرند(البته به حق) اینکه آقای فرخ نژاد سبز است و در تقابل با من یک طرف و اینکه ایشان هنرمند قابلی است در طرف دیگر، به یاد داشته باشید که ایشان به خاطر هنرش جایزه گرفت!!!


امین

تا کی باید افرادی نان انقلاب را بخورند و به نظام متلک بیندازند! هنوز چرت و پرت های فرخ نژاد در انتخابات88وتوهین او به رییس جمهور رسمی کشور از یادمان نرفته!دادن جایزه به او در راستای جذب حداکثری است؟؟!!بچه های انقلابی و هنرمند این نظام چه چیزی کم دارند که باید دنبال اینجور آدما بریم؟!فیلم استرداد تحریف تاریخ بود یعنی داوران ما حتی از تاریخ این سرزمین هم اطلاعاتی ندارند وای به بقیه ی قضاوتهایشان!

پاسخ

شما برید فیلم بهتر بسازید

ما فیلم نمی سازیم . ما همین توی راهپیمایی ها و انتخابات شرکت می کنیم شما و دوستانتون هم برید فیلم بسازید. دست آخر اما برد با ماست. ما منتظر منجی عالم هستیم و در آن عهد فیلم هم خواهیم ساخت. صبور باشید.


رضا

اه.... جنبش سبز که مرده بود! چی شد پس؟ اونکه دیگه به زباله دان تاریخ سپرده شده بود، چی شد پس؟

پاسخ

جلبگهایی که رو در رو قرار گرفته بودند را مردم در 9 دی هزیمت کردند اما خزه هایی که خودشون رو به بدنه نظام چسبانده اند و از آن ارتزاق انگلی دارند را خود نظام باید از خود بشوید.

مرده ها وقتی خاک نشن بوی تعفنشون زنده ها رو آزار میده! روشنه؟!

پرتو

ناراحت نباش. یه روزی نور به غار این خفاشهای هرزه هم میرسه. عجله نکن.


بعد می گن مملکت دیکتاتوریه! این یارو پگاه آهنگرانی بعد انتخابات هر کاری خواست کرد و هر چی خواست گفت حالا بهش جایزه هم می دن!!

پاسخ
بی خیال!!!

اون یارویی! که این ادبیات غنی رو به تو و امثال تو یاد داده فاتحه آزادی رو خونده حالا ادعای مدیریت جهانی رو هم دارین؟؟؟

هادی

دستگاه فرهنگی کشور،خودش یکی از عجایب هفتگانه دنیاست.

جواب به بی خیال!

فعلا که از توی سطل آشغالهای تهران چیزی دستگیرتون نشد خیال!! میکنید تو جشنواره عاجزانه گدایی درست میشه؟ شما که از نظام بد گفتید چرا گدایی شو می کنید؟؟ بزودی این سنگر رسانه انقلاب را هم نیروهای انقلابی و منتظران مدیریت جهانی، از وجود پلید و بی لیاقت مدعیان هنر، پاک خواهند کرد اون موقع اگه شانس بیارید! باید مثل همپالگی های رنگ لجنی در مجلات دست چندم خارجی مد مبتذل بشین!


علی

حیف!!!!!!!!!!!!!!!!


سارا

دلم برای قشرفرهنگی می سوزد بیاییدفقط ببینیداموزش وپرورش به این قشرفرهیخته ونمونه چگونه جوایز اهدا میکنه اینا با ان دستمزدهای میلیونی یه چیزی هم طلبکارند


ایمان

سینمایی که کپی پیست هالیوود باشه به دست امام زمان فقط درست میشه پس خیلی خودتون رو ناراحت نکنید

پاسخ

سینمای شما رو هم دیدیم سینمایی که کارگردانش به آتش زدن سینما افتخار میکنه با چی درست میشه برادر؟

کاشکی کپی پیست هالیوود بود! خیلی نچسب بود


شماها مریض هستید؛ هیچ وقت هم درمان نمی شوید... :(

پاسخ
هادی

مریض اون فکر وابسته ومنجمد شماهاست.

اگه سلامتی اینجور فیلم ساختنه، میخوام هیچ وقت روی سلامتی رو نبینم.

به پیامبر هم تهمت جنون میزدند شما هم بگو مریض!

دیدبان

چشماتو باز کنی و یه کم جلوی هوا و هوست رو بگیری مریضی رو از سلامت روح تشخیص می دی. البته اگر بتونی چشماتو باز کنی!!!

یاسین

کافر همه را به کیش خود پندارد ...:))


هادی

متاسفانه دوست عزیز شما هم که با قلمی که از روی قصد و غرض به دست گرفتی همچین گزارشی نوشتی... این اصلا درست نیس... نا سلامتی ما ادعای حزب اللهی بودن داریم... اگر قرار بود ما هم مثل به قول شما سبزا باشیم که ایران الان باید میدان جنگ بود...


علی

پیرو نظرات دوستان باید عرض کنم که شما ملاحظه کنید که تعداد پیامک های ارسالی به برنامۀ 90 چند برابر پیامک های دریافتی برنامۀ 7 هست! این نشون میده که مردم از سینما زده شدن. یکی نیست که به این دوستان بگه آخه نماز و روزه و امام حسین چه سنخیتی با نوع حجاب و رفتار و گفتار بعضی از این به اصطلاح هنرمندان داره. اینا هم یه سری طرفدار بالا شهری دارن و بس. بهتر نیست که کلمۀ فجر این این جشنواره برداشته بشه؟؟

پاسخ

خواهش می کنیم که اسم فجر رو از روی این جشنواره بردارید.


جواد

بهتر بود به جای «متلک گفتند»، می گفتید به ریش انقلاب، اسلام و انتخاب مردم کشور خندیدند

پاسخ
پویا

دقیقن به ریش خندیدند اما نه به ریش مردم به ریش رجاینوزی ها هاها


کشتید خودتون رو با حجاب اسلامی اسلام نگفته آدم باشید؟ نگفته اختلاص نکنید؟ نگفته ...........؟ خفه کردید خودتون رو با این حجاب بسه دیگه تمومش کنید آدم باشید تو که حالت خراب میشه از آرایش یک خانوم چشماتو درویش کن.

پاسخ
محمد

ما چشامونو درویش می کنیم اما شما فکر خودت باش اگه ناموس خودتم با این وضع بیاد یه سری با نیت های خاصی بهش نگاه کنن بازم این حرف و میزنی اگه میزنی که باید به مرد بودن و ایرانی بودن شک کرد توی مسلمون نبودنت که هیچ شکی نیست

دوست

دوست عزیز حرص نخور!! اسلام همه ی این حرفایی که شما میگی رو گفته بعلاوه ی حجاب نه منهای اون... حداقل برای رضای خدا ، اگه انشاالله سواد داری یه سری به آیه 31 سوره ی نور و 59 سوره ی احزاب بزن. جوون اطلاعات رو در مورد اسلام بالا ببر، نکنه حرفی بزن که شرمنده ی امام زمانت بشی!

سرباز ولایت

گفت:به یکی گفتن سرت را داخل آب نکن وآب را بمک آخه عقل را از بین میبره *یارو جواب داد عقل چیه* گفت هیچی توراحت باش

از نظر شما ما آدم نیستیم. چرا؟ چون بالاشهری نیستیم. اگه اختلاس میکردیم که حالا همسایه شما می بودیم. چه ترسی شما دارید از این حجاب!! آنقدر توی چاله هرزگی فرو رفتید که عفت و حیا براتون زشت شده.

پاسخ سینا

اولا سینا خان! اختلاص نه بلکه اختلاس! دوما ما که از دیدن این قیافه ها چندشمون میشه و حالمون خراب نمیشه ولی شما که حال می کنید؟! سوما اونی آدمه پوشیده است و هر چه پوشش کمتر باشه به حیوانات نزدیکتری! پس شما برو آدم شو.

شما بگو حالت از چی خراب می شه. این بنده خدا از پاک بودنشه که از یک آرایش و بی حجابی خانم دلش آزرده می شه.

امید

اتفاقا عدم رعایت حجاب به نفع مردان جامعه و به ضرر زنان در جامعه منتهی می شود. افزایش سرقت زنان و دختران، افزایش تجاوز، خیانت به زنان و ... همگی به ضرر زنان جامعه می شود.


روح الله

خدا به دادمان برسد صحبت از حجاب ... امر به معروف... نهی از منکر...حفظ شعونات اسلامی ... میکنیم.ولی فقط درحد شعار


سیدحسینی

مراسم دیشب حالمو بد کرد... کاشکی مثل سال های قبل پخش زنده نداشت... ولی خب حداقل اینو فهمیدم که اکثر هنرمندان سینمای ما عقده ای هستن


یا چهل ستون یا بیستون


دانشجو

ای بابا.... خسته شدیم از این همه غصه خوردن. قرار نیست هیچ کس هیچ کاری بکنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ فقط امثال ما تو این مملکت هیچ جایی نداریم همه به هر چی که می خوان دارن می رسن و به ریش انقلاب هم می خندن. هییییییییییییییییی....


بعد از سی و چهار سال جدا باید از هم بپرسیم که این سینما چه نسبتی با این انقلاب دارد

پاسخ

وقتی به هنرمندانی جایزه میدن که سناریو نویس صحنه های مبتذل فیلم های قبل از انقلاب بودند چه انتظار دیگری میتوان داشت؟ این سینما فقط قصد تمسخروتحقیر ایران وایرانی را در دنیا دارد

هادی

اگر همین مااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا،دست به کار(بخوانید دست به دوربین)نشویم،پنجاهمین سالگرد انقلاب اسلامی هم باید از دست این سینما ناله کنیم.


بالاخره دوره این به اصطلاح هنرمندان هم سر میاد, هیچ کس نمیتونه جلوی رای و اراده این ملت قد علم کنه, هرچه بیشتر سعی کنند انقلاب رو انکار کنند و چشمشون رو روی حقیقت ببندند, بیشتر جلوی ملت رسوا میشن و یه روزی مردم همون کاری رو که روز نه دی با فتنه گر ها کردند با اونها میکنند. اندکی صبر سحر نزدیک است


فجر بزرگترین حرکت سیاسی- اجتماعی در راستای اسلام ناب محمدی بود و لی فیلم فجر مملو از غفلت و اغفال و تمسخر به آن ارزشها شده


خدا کنه که سیمرغ یزدانی با خبر نشه که تندیس شو به بعضی ها جایزه دادند، وگرنه از غصه دق یا خود سوزی میکنه. آخه از کی مرام سیمرغ یزدانی همراهی با فتنه گران و دین ستیزان شده. دل مردم برای سیمرغ می سوزه که برای ادامه حیات افسانه ایش بایستی چه زخمهایی را از بی هنران هنرمند نما تحمل کنه.


بیچاره ما.بیچاره ایران.بیچاره انقلاب.بیچاره سینما بااین بازیگران! حیف است نام هنرمند برای انها


ما هستیم

آفرین بر غیرت فرخ نژاد.

پاسخ
محمد

شما فقط هستین ولی ما بودیمو هستیمو خواهیم بود

هادی

تا غیرتو چی معنا کنی؟! میگن تو آخرالزمان ضدارزشها،ارزش میشود!

هادی

چی گفتی غیرت!!! خیلی پرتی!!!

ما هم هستیم. آفرین بر غیرت اونهایی که بدون این پولهای کثیف سر عهدشون با خدا و ولایت ماندند. آفرین به عزت آن هنرمندایی که این فضاها و پولها نتونست اونهارو تغییر بده.

غیرت!؟


بی خیال!!!

ده نمکی چیه که کله پاچه‌ش باشه؟؟؟ حالا با حمایت چند ارگان خاص تونست اخراجیهای مسخره رو بسازه و مردم رو خام خودش کنه شده مدعی ارث و میراث فرهنگی؟؟؟

پاسخ

همون بعضی فیلما باحمایت بی بی سی و وی ا ای واکران چندباره به بهانه های مختلف نتونستن به اندازه اخراجیها فروش کنن شما ازچی میسوزی؟خوبه به ده نمکی هیچ جایزه ای ندادن

محمد

اخراجیها هر چقدر هم مسخره باشه سگش می ارزه به مزخرفاتی که امثال اصغر فرهادی و مانی حقیقی و هم دستاشون می سازن

محمد

هیچکس، حتی خود ده نمکی هم این ادعا را نداره که او به همه ابعاد ادبی، فرهنگی، هنری، و دینی ایران عزیز اشراف کامل داره و میتونه آنها را در فیلمهاش منعکس کنه؛ آین ادعا فقط از هنرمند نماهای متصور به روشن فکری ساخته است که روشنی فکرشون از شیفتگی و پاچه خواری فرهنگ مبتذل بیگانه است و در کارهاشون موذیانه فرهنگ خودی را به سخره می گیرند و در حالیکه در تغییر خزنده فرهنگ خودی در خدمت دشمنان در آمده اند، ژست وطن پرست دانای دلسوز دو آتیشه رو به خود می گیرند. اف بر این چنینانی.

سرباز ولایت

نمیفهمی یا حالیت نیست چی داره به سرت بیاد

آره بابا ده نمکی فوقش یه چیزی بسازه چند میلیون داخل کشور خوششون بیاد ولی اونارو بگو لا اقل یک دنیای استکبارو با فیلمشون خوشحال کردند!


نظام فقط شما نیستید. تک تک مردم،از جمله این هنرمندان، به عنوان ایرانی حق اظهارنظر دارند و جزو نظام هستند. در عجب هستم که از یک جمله اینچنین برافروخته می شوید

پاسخ
هادی

تعجب نکن! چون حرف ضد گفتمان انقلاب اسلامی یعنی تو ایرانی بی هویت وخارج از نظام هستی..


مرضیه

این بازیگر نما های کشور ما که فقط شهوت دیده شدن رو دارن نه حس بازیگری،،، و هم جامعه سینمای ایران ،همشون (با خوش بینی شاید 90 درصد)با این نظام مشکل دارن ولی موقع جایزه گرفتن که میشه با آغوش باز اون سیمرغ شیشه ای رو می پذیرن و در آخر متلکشون هم میندازن... این سینما ، اسلامی و انقلابی نیست و باید تاسف خورد به حال همه سازندگان این سینما...من از میرباقری و فخیم زاده تعجب کرده بودم که چجور چنین بیانیه رو نوشتن و مدافعش بودن....سینمایی که پگاه آهنگرانی( که به قول خودش می خواد بازیگری رو ول کنه و بره سراغ امور سیاسی) رو بعنوان نقش مکمل زن انتخاب می کنه و فیلمایی که مخالف و نفی کننده اصول دینی و اعتقادی دینمونه، باید اساسی اصلاح بشه وگرنه باید فاتحش رو بخونیم چون میشه همون سینمای غربی که یه عنوانی به اصطلاح و به اسم ایرانی و اسلامی به خودش گرفته...


شرم آورتر از این دیگه نمیشد.آخر من نفهمیدم چرا واسه آدمهای ارزشی که حاضرند از همه چیزشون برای این مملکت بگذرند فضا انقدر تنگه.سخت گیری ها زیاده اما آدمهایی که همه ارزشها را به سخره میگیرن و هروقت دلشون بخواد و احساس کردن زیاد بهشون خوش نمیگذره راهی سرزمین رویاهاشون میشن!آزادانه هرغلطی میکنند و هر حرفی هم میزنند.به اسم جذب حداکثری شعور ما را به بازی گرفتن.حالم از فضای سالن و اکثر آدمهاش به هم خورد .انقدر دلم پره که نمیدونم چی بگم.رجا خیلی خوشحالم که توی این اوضاع تو هستی که دردت با من و امثال من مشترکه :(


صبح 22بهمن مردم شریف ایران حماسه آفریدند.شب هم از حماسه آفرینی دوستان شرم سار شدن!!!!!!!

پاسخ

حماسه آفرینی نه .................(چی بگم نمیشه گفت)

الف

احسنت... فرخ نژاد و امثالهم با اون کارنامه سیاسی آزادانه تو مملکت هرچی دلشون میخواد میگن، منتشون رو هم میذارن و به ریش ملت میخندند.. واقعا متاسفم

نه. شب هم سبزها از دسترنج ملت شریف متنعم شدند.


مریم

شباهت جشنواره فیلم فجر با نمونه های خارجی: ضربه و خدشه به نظام اسلامی ایران و قوانین اسلامی


این سینما سینمایی نیست که باید باشه واین مسئولین رده بالای فرهنگی هم کسانی که باید باشند نیستند! میز چسبیدن راحت تره تا دغدغه ی فرهنگ کشور داشتن!


Hallam bad shod ah


پیرو خط امام

درود بر جشنواره انقلابی و حزب الهی عمممممممممممممار درود بر شرف روح پاک و بلند شهید آوینی همفکران او

پاسخ
هادی

درود بر همه کسانی که صرفا تماشاچی نیستند وآستین همت بالا میزنند تا انقلاب در بعد فرهنگ وهنر هم دست نااهلان سپرده نشود.


اون تیکه ای که گفت واسه حرفای وزیر سال بعد دلمون تنگ میشه جالب بود...خیلی


سعید

رجا به نام عمار این نظر ما را برای یک بار هم شده تایید کن . یک فکره...چی بهش میشه گفت آهان پوسیده در ملاج مدیران فرهنگی ما وجود داره اونم اینه : اگر هنرمند بی خاصیت(از لحاظ ایمان) ،سبزی ،مثلا ایرانی را حمایت نکنند میرن برای اون ور آب فیلم می سازه ، بابا بذارین برن شر اینا به خیرشون نمی ارزه ، آقای وزیر والله کفش پای بچه حزب اللهی متعهد به انقلاب و امام و آقا به تمام تجربه بعضی از این به اصطلاح هنرمندان می ارزه !! آقای وزیر همین بچه بسیجی ها هستن که شما هم هستید!! واگرنه معلوم نبود تو خرداد 88 همین هنرمندان عزیز و میهن پرست صف کشیده توی پروازهای فرار و حمایت از جلبک سبز آیا شما حرفی برای گفتن داشتی یا نه ؟

پاسخ
محمد

خدا ریشه کنتون کنه که با بصیرت کثیفتون این بلا رو بجون ملت انداختید وحالا هم کی بود کی بود من نبودم راه انداختید! بابا لااقل غیرت ومردانگی نداشته شما بجوش نمیاد که بگین غلط کردیم دست از سر این مردم بردارید؟ شرم کنید.


حضور خانوادگی داوود نژاد ها روی سن خیلی کلاس جشنوار را آورد پایین .آدم های بی هنری که با فامیل بازی و حاشیه سازی مطرح هستن !!!!

پاسخ
هادی

تشکر ازخانومش به خاطر"زاییدن" بچه هاش آخر ادبیات بود!!!


حسین

این هم از اثرات و برکات "زنده باد بهار" است

پاسخ

نه بابا! عمیقتر از این حرفهاست!


نتیجه گیری انتهایی بیش از حد نومیدانه بود. جشنواره خوبی بود. مفید برای صنعت سینما و هزاران دست اندرکارش ونسبت به سال های قبل با کمترین حاشیه و سیاه نمایی نویسنده عزیز اعتدال و انصاف راحفظ کن. در تمام مراحل زندگیت. یا حق


نمیدونم این جمله از کیه ولی خیلی زیبا و دردناکه که ((انقلاب ما اپوزیسیون پروره))

پاسخ

انقلاب ما اپوزیسیون پرور نیست. مشتی مسئولین بی تعهد و بی تدبیر اگر نگیم مغرض به این جماعت پرو بال میدن.


سعید

ما که اثری از انقلاب در جشنواره ی انقلاب ندیدیم!هرجاشو دیدیم"سبز"بود...

پاسخ

این سبزی که دیدی خزه ای بیش نیست و اینکه عمق نداره و فقط میتونه بر سطح بدنه به چسبه و خود نشان بده، امادر 22 بهمن ایران رو هرجاشو میدیدی حتی عمق اش رو، چیزی جز انقلابیون سبز محمدی نمیدیدی.

شما چشم تو باز کنی تو جامعه ات هم رنگ سبز زیاد میبینی اخوی رجا نیوز خون :)))) البته من هم رجا نیوز میخونم ، کیهان هم میخونم .... ولی نه مثل شما .... برای شادی روح

هادی

اونم از نوع امویش نه علوی


خیلی نقد مسخره ایه. آرایش غلیظ و . . یعنی چی. خوب حالتون و گرفتن فیلم ده نمکی اصلا برای چی باید دیده بشه. فقط با مسخره بازی مردم رو میخندونه ولی محتواش صفره.چون حامی شماهاست باید فیلمش جایزه میگرفت؟

پاسخ
هادی

خیلی باخودت درگیری!!!


داود

از وقتی تسامح کردیم بر سر احکام الهی این بر سرمان آمد اگر برخورد اسلامی اتقلابی از همین قشر پر مدعا شروع شود جامعه به تعادل میرسد

پاسخ
هادی

از اون حرفای ناب وزیبا بود..واقعا درسته،البته همه رو یه کرباس نباید ببینیم اما اصل حرف درسته..


آب رو هدر نده بریز همون جایی که می سوزه. . رسوایی فقط رسوا کننده کارگردانیه که هنه گذشته ش رو به خاطر گیشه سینما کتمان می کنه و عروسک های بزک کرده رو به پرده می کشونه

پاسخ
هادی

کی وکجا کتمان کرده؟!


بی جهت به این آدم های بی جنبه امید بسته اید . باید انقلاب هنری صورت بگیرد و این آدم های مدعی و بی عار کنار روند و جوانان برومند و اهل هنر ایرانی از گوشه و کنار کشور بر جایگاه واقعی خود بنشینند . مطمئن این جماعت نه با دین مردم سازگاری دارند نه با انقلاب و نه با غیرت و ناموس ایرانی


یه جوری می گید سینمای انقلاب انگار خلق الساعه به وجود اومده خب همین سینماگرا این سینما رو ساختن و حق دارن حرفشون بزنن البته مطمئنم که منتشر نمیشه


امین

واقعا دستتان درد نکنه که به این موضوع اشاره کردید. ما که این جشنواره رو از شبکه نمایش می دیدیم، حسابی ناراحت و آزرده شدیم از این همه بی تدبیری و پوچی. باز خدا را شکر که رجا مثل بقیه خبرگزاری ها و روزنامه ها به بی خیالی اوضاع را طی نمی کند و دغدغه دین و انقلاب رو دارد . مرهمی بود این نوشته بر دل رنجور ما که معلوم نیست از دست این مسئولین بی مسئولیت باید چه ها بکشیم و البته این ها به کنار ، چه می کشد سرور ما سید علی از این آقایان. اگر جلوی فلان حیوان استخوان بیاندازی لا اقل یه دم برایت تکان می دهد . خدا از سر تقصیراتشان نگذرد . خدا اعوان و انصار جنبش به درک واصل شده سبز را ذلیل و خوار و بی آبرو گرداند به حق فاطمه زهرا.


سعید

به قول عزیزی در این مملکت که انقلاب شد به هیج وجه در سینما انقلاب نشد که نشد فقط لحنشان منافقانه تر و . . . شد. اینها همانها هستند و لا غیر . الا بچه بسیجی ها بیان پا کار نه فقط امثال ده نمکی که اونم مجبور بشه با همینا کار کنه


عجب از تصور شما که نوشته اید: رابطه‌ی چنین کارهایی با اهالی فرهنگ و رسانه وهنر چیست؟. فکر می کنی آنها که توی استادیوم آزادی رسما فحاشی می کنند شرافتشان کمتر از این دلقک هایی است که پول های خوب می گیرند، حرف های زشت می زنند ، رفتار غیر اخلاقی دارند و ادعای فرهنگ و هنر!! هم دارند؟


مهدی

ؤاقعا جای تاسفه تو جشنواره ی انقلاب به ضد انقلابا جایزه میدن واقعا جای تاسفه سینما همیشه اینجور بوده سینمایی ها از جنس مردم نیستن از جنس انقلاب نیستن کجایند امثال شهید اوینی ها


حا ج علی

این جما عت عا دشان است ، می خو رند و می بر ندو٠٠٠٠٠٠٠


حامد

جالبه..کسایی میان اینجا مثلا ایراد میگیرن که تو عمرشون یه بار سیننا نرفتن.یه بار 4 تا فیلم کامل ندیدن..اخه سینما به شما چه ربطی داره..وقتی ده نمکی از نظر شما باید جایزه میگرفت معلومه درک شماها از سینما چقدره:-)


یزدان

کم مونده بود زنگ بزنند پسر عمو د ختر خاله هم بیان اون بالا که جمعشون جمع باشه فیلم داوود نزاد در حد پخش در روستا ها هم نیود چه برسه سیمرغ بگیره واااای به حال ما


مسعود

از فخیم زاده و میرباقری انتظار نداشتم


باید همه اینها را به گلوله بست. چه میشد اگر این پولها صرف گفتمان بلند آقای پناهیان میشد. دنیا گلستان میشد مگر ندیدیدم که در طی ریاست دکتر عزیزمان چقدر همه چیز عوض شد با این حال گریه آور است. درود بر پناهیان بزرگ. مرگ بر ضد ولایت فقیه مرگ بر سینمای آمریکایی مرگ بر بی عفتی


مرتضی

بااین که از بودن چند فیلم آبرومند معدود در بین فیلمها ذوق زده شده بودم،برای دستندرکاران وداوران جشنواره متاسفم که بدیهیات جشنواره ای که متعلق به انقلاب ونظام است را رعایت نکردند.به امید فردایی روشن تر


معتقدم این جشنواره که نه سودی برا اسلام و نه برا نظام دارد حذف شود. واالسلام.


واقعا توقعات از سینما و هنرمندان!!!!!!!!! بسیار بالاست. بابا اینها از روز اولی که درس سینا و می خونند و فیلم می بینند یاد می گیرند که دین و حجاب و اسلام همه رای مسجد است. سینما این حرفها را بر نمی داره. دو نوع سینما هست سینمای هرزه و سینمای روشنفکر که هر دو ضد دینند. حالا ما چه انتظاری از این افراد داریم که بیایند سینمای دینی برای ما درست کنند. برای سینمای دینی باید سینما از نو تعریف شود. گرچه باز هم بنده چندان خوشبین به این هنر نیستم. اما یادمان باشد توقعاتمان را بالا نبریم. این افراد خود را هنرمند و به طبع آن عقل کل می دانند و خود را تافته جدا بافته از جامعه می دانند. با مدعی مگوئید اسرار عشق و مستی تا بیخبر بمیرد در دردخودپرستی


کلهر

ایران سبز سبز سبز، رجا نیوز ده نمکی کیهان فاشیست اگر ناراحت نمیشین وادعاتون میشه نظرمو بذارین


محمد

بعد ازسی وچندسال ازانقلاب ودرکشوری که برپایه خون شها اسلام وعشق به امام زمان( عج) فضایی بوجودآمده که انسان حتی درخانه خوداحساس غربت وتنهایی می کند.شما ازبدحجابی آدمهای به اصطلاح آزاد(دین حداقلی وگل منگلی و...)ومن ازبدحجابی چادریهای به اصطلاح محجبه.ظاهراچادرسرمی کنند ولی پوشش زیرچادر بسیارزننده یانامناسب با شان یک دختریاخانم مسلمان است که معمولا درخیابان واجتماعات فامیلی چادرکنارمی رود واین قش رنیز ظاهرا متجدد بروز می شوند وبه خیل عظیم بدحجابها می پیوندند.برای اینکه دخترششم دبستانم علاوه برچادر مانتوی بلندبپوشدچه مصیبتی که نکشیدم.خانم می گویدوراست هم می گویدنگاه کن به جامعه نگاه کن به پوشش حتی خان ودختران روحانیوین وسایراقشارمذهبی همه مانتوی تازانو راپذیرفته اندفقط توعقب مانده ای .من دراین جامعه چگونه دخترم راتوجیه کنم که راه صحیح کدام است.من برای مذهب ودین او رنجها برده ام اواکنون قاری قرآن ونفراول استان است اما بچه های مدرسه وحتی مسئولین مدرسه به مانتوی بلند اومی خندند.دیشب فایل صوتی حضرت آقا راکه با امام زمان درددل می کردم گوش کردم (جان ناقابلی دارم جسم ناقصی دارم ...)وازسردردوغربت گریستم .دراین شرائط امیدبه ظهورگل نرگس ازهرچیز دیگیری دراین عالم برایم شیرین تراست .به امیدازتنهایی درآمدن ولایت واهل ولا انشاءا..


بسیاری ازاینها که دیدیم به نوعی مقلدغرب بدون اصالت ایرانی اسلامی بودند.وقتی کسی خودشیرینی میکردومتلک میپراند سوت وکف میزدن وجالب بود کسانی مثل سعیدراد بااصالت ترازامروزیها نشان میداد مثلا یاروپیرمرده شلوارجین تنگ پوشیده که بگن مدل بالاست و.....امیدوارم اشتباه کنم


تا زمانی که وضع سینما همین باشد ؛ حکومت ما به معنای واقعی اسلامی نشده است؛


دمش گرم حرف دل سینما دوستان را گفت . آخه فیلم ده نمکی فیلمه؟؟؟ خدایش شما ها خجالت نمکشید؟ آن بهتر همان چوبشو دست بگیره.


سرباز ولایت

خسته نباشی وزییییییییییییییییییییر>کجا بودی حواست نبود یا خودتا به خواب زدی یا بلد نبودی جواب بدی(فاتحه)


محمد

خود اینها از همه منافق تر و التقاتی ترند؛ خدا و ملت اسلام و ایران را از شر این انحرافات حفظ خواهند کرد. حیف امکانات بیت المال! حیف وقت و توان نظام! حیف انقلاب و خون شهدا! تریبون را با جایزه و عزت احترام و امکانات بدهی دست آقا و دختر و عمه و خاله و کس و کارش تا شعارهای سیاسی خودش رو از طریق شبکه های رادیویی و تلویزیونی نظام ترویج کنه و بعد بدهکارشون هم باشی! برای این مدیران فرهنگی متاسفیم! برای خودمون هم متاسفیم!


میثم

همگی سلام وخسته نباشید. ازبرخی ازشماگله دارم چونکه یاتعصبی صحبت میکنیدیابدون فکر. عزیزان:نق زدن راکناربگذاریدونقدکردن رابه طور صحیح به دورازغرایض شخصی بنویسید.درسته که سخته یاباافکاربرخی ناسازگاره اما راه گشاست. من مثل برخی نه جلبک خورهستم نه جلبک ستیزاما کلا ازهمه جلبک مزاجهای بی بصیرت متنفرم چون دین رابه دنیا ودنیایشان رابه شهوت ولذت وقدرت میفروشند.خاصیت جلبک رامطالعه کنیدتمامی شواهددروجوداین بازیگران وبازیگردان های بی خاصیت جلبک مغز این دوره جشنواره مشهوده حیف این همه هزینه برا بلندکردن نام این بیخاصیتها. دلم خیلی برا شنیدن صدا وخواندن دستنوشته هات تنگ شده ااااااااااااااااااااااااااای آآآآآآآآآآآآآآآآوینی مظلوم. خداروشکرکه نیستی وببینی................................... زنده بادرهبرم زنده باد بهاری که با قدوم رهبرم بیایدنه خیانتکاران........


این جماعت واقعا بیشتر از این متن قابل اعتنا نیستند. اگه باور نداردی از خودشون بپرسید.


جشنواره کی انقلابی بوده که این دفعه دومش باشه ؟؟؟؟؟؟؟؟


مثل اینکه این مدعیان هنر نمیدونن اون سبز لجنی که ازش یاد میکنند را همین مردم از کف خیابون جمع کردن! حالا یه تریبونی و دلخوشی گیرشون اومده عقده هاشونو سر مردم خالی می کنن. زهی خیال باطل! دل خودشونو به همین کلمات خوش کنند. مردم کار انقلابی کرده اند و خواهند کرد.


مریم

همه بازیگر نما و در پیتن فقط ده نمکی و سلحشور خوبن! شماها هم موضوع دیگه ای جز حجاب پیدا نکردین در موردش حرف بزنین؟ این همه فساد ، دزدی ، قتل و تجاوز! مشکل ما فقط حجابه؟ خوش بحالتون که دغدغه تون فقط این چیزاست


امین

در هرصورت با این جماعت هرجوری برخورد کنی آخرش همینن... جدی برخورد کنی همینن... تحویلشونم بگیری اینجوری دهن کجی میکنن... باید اونی که وظیفه ماست و وظیفه مسئولان فرهنگیه انجام داد... مامور به وظیفه ایم خط قرمزمون اگه حفظ شعائر الهی باشه دیگه اینقده تو سالگرد انقلاب، از طرف یه مشت کم سوای که شکماشون سیره و به خیلی مرضهای معنوی دچارن اینجوری دهن کجی نمیبینیم.


هر آنچه گفتید و گفتند درست کاری به نظرات طرف داران سبزها ندارم اما به دوستان انقلابی عرض می کنم همه آنچه بعنوان نابسامانی فرهنگی می بینید از خود ماست من مسئول یک واحد آموزشی سینمایی هستم که عنوان آموزش و پرورش سینمای ایران را یدک میکشد و انصافا تا کنون خوب کارکرده برای ساختن زیر بنای سینمای انقلابی کشور به همه حزب الهی ها مراجعه کرم که بیایید این هنر را آموزش ببینید (سپاه -حوزه خواهران و برادران) اما هیچکس استقبال نکر د وقتی شما ها پا پس میکشید خوب دیگران جا را پر میکنند بعد از شهید آوینی کی جای اونو پر کرد چرا متدینین اقدان نمی کنند .تنها راه حفظ ارزشها در سینما این است که دلسوزان در این هنر آموزش ببینند


واقعا جای تاسف است وزارت ارشاد چه می کند


جوانان حزب الله از پایه دنبال فیلم و هنر نمی رن. اما عناصری که هیچ نسبتی با اسلام و دین ندارن با یک برنامه ریزی حساب شده وارد مقولاتی که با ذهن و روح مردم سروکار داره ، مثل خبرنگاری ، روزنامه نگاری ، تئاتر ، سینما ، نشریات و مجلات و امثالهم میشن ، که از بیس و پایه ضد دین و انقلاب هستن ، بنابر این اینها از بدو ورود به این مجاری (اکثرأ) با هدف و مدیریت شده وارد شدن و برنامه ریزی درازمدت دارن برای انقطاع دین و مذهب از فرهنگ و حاکم شدن بر مراکزی که با مغز انسانها سروکار داره. بنابر این اینها اکثرأ مغرض هستند و کارهاشون هم هدفمنده ، اما باید گفت خدا بر خود این را حق قرار داده که به مؤمنین نصرت برساند. بنابر این ، بغض و نفرت خود رو از اعمال شنیع اینها ، در سینه پرورش دهید تا یاور مؤمنین خروج کنه. در آنروز ، بنصرت الهی ، به چشم برهم زدنی دوستان شیطان رو سر جاشون خواهیم نشاند. انشاالله.


مرتضی

کاش این هنرمندان! اینقدر خلاقیت داشتند تا دست کم رنگ را خودشان انتخاب می کردند! در کتاب سایة عقابها (امیررضا پرحلم) آمده است: مک کین: من فکر نمی کنم که موجه باشد که ما از لحاظ نظامی دولت [ایران] را سرنگون کنیم. اما ما مطمئنا می توانیم آنها را تشویق و کمک کنیم. ما این کار را در گرجستان کردیم و آن ها انقلاب سرخ را داشتند. و این کار را در اوکراین کردیم و آنها انقلاب نارنجی را داشتند.شاید این انقلاب سبز باشد.


یونس

در جمهوری اسلامی همه آزادی دارند الا حزب اللهی ها... سیدمرتضی آوینی


موحد

برای من خیلی جالبه شما اسم خودتون گذاشتین مسلمون کار درست شعار میدین بعد خیلی راحت درباره همه مردم قضاوت میکنید.


منبع:

رجانیوز

http://ir.rajanews.com//detail.asp?id=150219

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
rel=nofollow