استقلال فرهنگی

هدف سایت استقلال فرهنگی هم افزایی در مهندسی فرهنگی جامعه

استقلال فرهنگی

هدف سایت استقلال فرهنگی هم افزایی در مهندسی فرهنگی جامعه

استقلال فرهنگی
امام خامنه ای:

من هم از مسائل فرهنگی نگرانم
و در این نگرانی نمایندگان محترم خبرگان
سهیم هستم.

دولت محترم باید به این موضوع توجه کند
و مسئولان فرهنگی نیز
باید توجه داشته باشند
که چه می کنند،

زیرا در مسائل فرهنگی
نمیتوان بی ملاحظه‌گی کرد.

مسئله فرهنگ مهم است

زیرا اساس ایستادگی
و حرکت نظام اسلامی،
مبتنی بر حفظ فرهنگ اسلامی و انقلابی
و تقویت جریان فرهنگی مؤمن و انقلابی است.

واقعاً همه باید قدر جوانان مؤمن و انقلابی را بدانند
زیرا همین جوانان هستند
که در روز خطر، سینه سپر می کنند.

کسانیکه به این جوانان با بدبینی نگاه می کنند
و تلاش دارند آنها را منزوی کنند،
به انقلاب و کشور خدمت نمی کنند.

البته این جوانان مؤمن و انقلابی
هیچگاه منزوی نخواهند شد.

مطالبی که گفته شد باید بصورت گفتمان
و باور عمومی درآید

که لازمه آن هم

تبیین منطقی و عالمانه این مسائل،

به دور از زیاده روی های گوناگون

و با زبان خوش است.

۱۳۹۲/۱۲/۱۵
leader.ir


---------------------


کانال استقلال فرهنگی
در سروش

http://sapp.ir/esteghlalefarhangi


و در تلگرام

https://telegram.me/culturalIndependence


وبسایت های متفاوت
آخرین نظرات شما


بسم الله الرحمن الرحیم
خبر درگذشت روحانی عالیقدر و نویسنده ی مجاهد، مرحوم حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سیّد مجتبی موسوی لاری را با تأسف فراوان دریافت کردم.


خدمات این عالِم فرزانه و بزرگوار و ارزشمند به گسترش معارف اسلامی و مکتب اهل بیت علیهم السلام در سراسر جهان، در چند دهه ی اخیر حقاً کم نظیر است و هزاران انسان منصف و مشتاق، با هدایت نوشته های وی که با چیرگی علمی و تبیین منطقی نوشته و در پنج قاره منتشر می شد، به سر چشمه ی حقیقت دست یافته و اسلام را شناخته و بدان ایمان آورده اند.

این عالم پارسا بی هیچ تظاهر و ادعا، یک تنه و بدون تکیه به این و آن، عمر و توان خود را مصروف این مجاهدت بزرگ کرد و پرداختن به وظیفه و کسب رضای الهی را وجهه ی همت ساخت.

این جانب درگذشت این عالم با اخلاص را به مردم شریف لارستان و استان فارس و به همه ی ارادتمندان و شاگردان و بهره مندان از کتابهای او و بویژه به خاندان مکرّم و بازماندگان معزّز ایشان تسلیت میگویم و رحمت و مغفرت الهی و علوّ درجات را برای ایشان از خداوند متعال مسألت میکنم.
سیّدعلی خامنه ای
19/ اسفند/ 1391



اخبار لارستان  از رویداد لارستان 

http://rooydadelarestan.blogfa.com/post/534


از صبح امروز شنبه خبر ارتحال حضرت آیت الله سید مجتبی موسوی لاری به سرعت در شهر لار و خبرگزاری ها ، سایت های خبری منتشر شد و شخصیت های کشوری ، استانی و منطقه ای با صدور پیام هایی به مردم لارستان تسلیت گفتند.

http://dari.irib.ir/media/k2/items/cache/455334a26208f77c276f45b265e66c7a_XL.jpg

به گزارش رویداد های لارستان بزرگ،رییس جمهور در پیامی با تسلیت رحلت عالم ربانی حضرت آیت‌الله سیدمجتبی موسوی لاری صبر، اجر و سلامتی برای بازماندگان معزز و علو درجات آن فقید سعید را از درگاه خداوند بزرگ مسألت کرد.

متن کامل این پیام به شرح زیر است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون


رحلت عالم ربانی، حضرت آیت‌الله سیدمجتبی موسوی لاری ، نماینده محترم ولی فقیه در لارستان که به حق از مفاخر حوزه‌های علمیه بودند، موجب تأثر فراوان گردید.

آن مجتهد عالی‌مقام و فرهیخته، با اندیشه عمیق الهی و قلبی آکنده از عشق به اسلام و اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم‌السلام)، همواره از مبلغان و مروّجان حقیقی اسلام در داخل و خارج کشور بودند. یقیناً میراث معرفتی و سلوک معنوی ایشان به عنوان یادگاری گرانقدر و آگاهی‌بخش برای همیشه، به مثابه چراغ هدایتی در مسیر اعتلای ارزش‌های الهی جاودانه خواهد ماند.

اینجانب این ضایعه تألم بار را به محضر مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، حوزه‌های علمیه، مردم متدین شهرستان لار و بویژه بیت مکرّم ایشان تسلیت عرض نموده ضمن آرزوی صبر، اجر و سلامتی برای بازماندگان معزز، علو درجات آن فقید سعید را از درگاه خداوند بزرگ مسألت می‌نمایم.

محمود احمدی‌نژاد

رییس‌جمهوری اسلامی ایران


اخبار لارستان  از رویداد لارستان
 
http://rooydadelarestan.blogfa.com/post/535

پیام تسلیت مشترک استاندارو نماینده ولی فقیه در استان فارس

یا ایتها النفس المطئنه، ارجعی الی ربک راضیه مرضیه

رحلت اسف بار دانشمند و عالم گرانقدر حضرت آیت الله آقای حاج سید مجتبی موسوی لاری ( قدس الله نفسه الزکیه) را به پیشگاه حضرت ولی الله الاعظم امام عصر ( عجل الله تعالی فرجه الشریف)، رهبر معظم انقلاب، مراجع عالیقدر، علما و مردم شریف استان فارس خاصه مردم ولایتمدار لارستان و علی الخصوص بیت مکرم موسوی لاری تسلیت عرض می نماییم.

خدمات علمی ایشان در حوزه های مختلف علوم انسانی نه فقط باعث رشد و تعالی شریعت اسلامی و مذهب عالی تشیع در اقصی نقاط عالم گردید ، بلکه موجبات تشرف جوانانی از مشتاقان و طالبان علم به اسلام عزیز شد.تالیفات آن فقیه فرزانه هم اکنون در دانشگاههای بزرگ مورد استفاده قرار گرفته و مطمئنا راهگشای انسان متمدن امروزی از قیود مادی خواهد بود.

خداوند روح بلند آن حکیم و مرد الهی را با ارواح طیبه ائمه معصومین صلوات الله علیهم اجمعین محشور فرماید.

از درگاه احدیت صبر بر این ضایعه مولمه را برای خانواده و دوستدران ایشان مسالت و رحمت و غفران الهی را برای آن به حق پیوسته آرزومندیم. والسلام

  نماینده مقام معظمر رهبری در استان فارس و امام جمعه                                                            استاندار فارس

نماینده مردم لارستان، خنج و گراش در پیامی ارتحال آیت الله سید مجتبی موسوی لاری را تسلیت گفت

 بسم الله الرحمن الرحیم 

الّذین اِذا اصابتهُم مُصیبَة قالوا انّا لله و انّا اِلیهِ راجِعون 

آمد بهار و بی گل رویت بهار نیست ** باد صبا مباد چو پیغام یار نیست

 بی سرو قد یار چه حاجت به جویبار** ما راسرشک دیده کم از جویبار نیست

 در آستانه سال نو ضایعه ی درگذشت حضرت آیت الله سید مجتبی موسوی لاری ، نماینده مقام معظم رهبری در لارستان ، از مفاخر روحانیت و از چهره های برجسته علمی کشور ، غم و اندوهی جانکاه بر پیکره ی ایران اسلامی و مردم شریف خطه لارستان وارد نمود . روحانی آگاه به زمانی که با تشخیص دقیق ، وظیفه خود را در عصر حاضر ، روشنگری و تلاش برای تببین معارف و حقایق ناب اسلام و مذهب تشیع در اقصی نقاط جهان قرار داد . آیت الله سید مجتبی موسوی لاری با بیش از نیم قرن جهاد مخلصانه فرهنگی و به دور از ریا ، به هدایت انسان های سرگشته و احیاء نفوس آنان در دورترین نقاط عالم پرداخت و نام خود و نام لار را جهانی نمود .

 او به پیروی از پیشوای خود امام صادق (ع) با استدلال های مُتقن و شیوه بیان جذاب و قلم رسای خود به قلب و افکار غیر مسلمانان نفوذ می کرد و آثار او در میان فرهیختگان و اساتید دانشگاه ها در کشور های غربی مخاطب فراوان داشت . روحانی ساده زیست و بی ریایی که از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی ، از سوی امام راحل (ره) و سپس مقام معظم رهبری (مدظله) مسئولیت خطیر نمایندگی ولی فقیه در منطقه را بر عهده داشت و با درایت خود امور این منطقه حساس را تدبیر نمود.

 او در کنار مرحوم آیت الله سید عبدالعلی آیت اللهی ، رکن دیگر اقتدار خطه لارستان بزرگ و مظهر وحدت تسنّن و تشیّع در منطقه بود و فراقش قلب همه ی دوستداران او از سنی و شیعه را متأثر و اندوهناک کرده است . اینجانب این مصیبت بزرگ را به مقام معظم رهبری و بیت معزز و بازماندگان آن عزیز سفرکرده و مردم عزیز لارستان بزرگ تسلیت عرض نموده و از خداوند منُان در این عام الحزن ، تحمل این مصائب و جبران این خلاءها را به کرمش برای خود و مردم شریف منطقه خواهانم . والسلام علیکم ورحمه الله وبرکاته. جمشید جعفرپور« نماینده مردم شریف لارستان ، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی »

پیام تسلیت رئیس قوه قضاییه
بسم الله الرحمن الرحیم انا لله و انا الیه راجعون

 اذا مات العالم ثلم فی‌الاسلام ثلمه لایسد‌ها شیء 

ارتحال عالم ربانی حضرت آیت الله سید مجتبی موسوی لاری موجب تأثر و تأسف اینجانب گردید. این ضایعه مولمه را به محضر حضرت ولی عصر (عج)، مقام معظم رهبری (مد ظله العالی)، مراجع معظم تقلید و حوزه‌های علمیه و همه مسلمانان تسلیت عرض نموده، از خداوند متعال برای آن مرحوم علو درجات و برای خانواده محترم ایشان صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت دارم. صادق آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه

پیام تسلیت رئیس مجلس شورای اسلامی
  بسم‌الله الرحمن الرحیم

 رحلت عالم ربانی حضرت‌ آیت‌الله "سیدمجتبی موسوی‌لاری" نماینده محترم ولی‌فقیه در منطقه لارستان که از چهره‌های برجسته روحانیت استان فارس و حوزه علمیه قم بودند، موجب تأسف و تأثر گردید.

 حضرت آیت‌الله سیدمجتبی موسوی‌لاری که پرورش یافته در یک خاندان روحانی و عالم‌پرور بودند، در سراسر عمر خویش به نشر معارف و علوم اسلامی اهتمام فراوان داشتند. این مرد الهی با جسمی نحیف اما روحی بزرگ و ایمانی قوی به تنهایی قیام کرده و با زحمات فراوان به تألیف و نشر کتبی که برآمده از مکتب اهل بیت(ع) بود، همت گماشت. ایشان تا روزهای واپسین عمر شریف خود دغدغه نشر این آثاری که موجب هدایت جمع کثیری از حقیقت جویان عالم شده بود در سر داشت. 

کتاب‌های "مشکلات اخلاقی و روانی" که به 10 زبان ترجمه شده، "اسلام و سیمای تمدن غرب" که در مقایسه جامع و مستدل برتری تمدن جامع اسلام بر تمدن غرب می‌باشد، "رسالت اخلاق در تکامل انسان" و "مبانی اعتقادات در اسلام" از آثار معروف آن عالم بزرگ می‌باشد. مرحوم حضرت آقای سیدمجتبی موسوی‌لاری همچنین با هدف گسترش تعالیم اسلامی و مفاهیم قرآنی در سال‌های پیش از انقلاب در قم دفتری بنام دفتر گسترش فرهنگ اسلامی خارج از کشور تأسیس کردند که بعدها بنام مرکز نشریات معارف اسلامی در جهان تغییر یافت که اقدامات مؤثر در انتشار و ترویج علوم دینی و قرآنی بدنبال داشت. 

اینجانب از سوی خود و نمایندگان مجلس شورای اسلامی ضمن تسلیت این ضایعه به پیشگاه حضرت بقیة‌الله‌الاعظم، روحانیت، مقام معظم رهبری، حوزه‌های علمیه و مردم شریف لارستان و همچنین بیت معزز آن روحانی جلیل‌القدر، برای روح بلند ایشان رحمت و مغفرت و برای بازماندگان صبر و شکیبایی از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌کنم. علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی

اخبار لارستان  از رویداد لارستان 

http://rooydadelarestan.blogfa.com/post/533

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
rel=nofollow