استقلال فرهنگی

هدف سایت استقلال فرهنگی هم افزایی در مهندسی فرهنگی جامعه

استقلال فرهنگی

هدف سایت استقلال فرهنگی هم افزایی در مهندسی فرهنگی جامعه

استقلال فرهنگی
امام خامنه ای:

من هم از مسائل فرهنگی نگرانم
و در این نگرانی نمایندگان محترم خبرگان
سهیم هستم.

دولت محترم باید به این موضوع توجه کند
و مسئولان فرهنگی نیز
باید توجه داشته باشند
که چه می کنند،

زیرا در مسائل فرهنگی
نمیتوان بی ملاحظه‌گی کرد.

مسئله فرهنگ مهم است

زیرا اساس ایستادگی
و حرکت نظام اسلامی،
مبتنی بر حفظ فرهنگ اسلامی و انقلابی
و تقویت جریان فرهنگی مؤمن و انقلابی است.

واقعاً همه باید قدر جوانان مؤمن و انقلابی را بدانند
زیرا همین جوانان هستند
که در روز خطر، سینه سپر می کنند.

کسانیکه به این جوانان با بدبینی نگاه می کنند
و تلاش دارند آنها را منزوی کنند،
به انقلاب و کشور خدمت نمی کنند.

البته این جوانان مؤمن و انقلابی
هیچگاه منزوی نخواهند شد.

مطالبی که گفته شد باید بصورت گفتمان
و باور عمومی درآید

که لازمه آن هم

تبیین منطقی و عالمانه این مسائل،

به دور از زیاده روی های گوناگون

و با زبان خوش است.

۱۳۹۲/۱۲/۱۵
leader.ir


---------------------


کانال استقلال فرهنگی
در سروش

http://sapp.ir/esteghlalefarhangi


و در تلگرام

https://telegram.me/culturalIndependence


وبسایت های متفاوت
آخرین نظرات شما


نکات فیلم:

- کنستانتین نام یکی از امپراطوران کافر روم بوده امّا در سال ۳۱۳م مسیحیّت را مذهب رسمی روم و به دیگر مذاهب آزادی داده و کسی است که وحدت میان مسیحیان ایجاد کرده است. نامگذاری فرد منجی در این فیلم بی‌ارتباط با او نیست همچنانی‌که کنستانتین فیلم هم اعتقادی ندارد ولی دیگران به او اعتقاد داشته و سبب نجات مسیحیت و مردم می‌شود.

- او به عنوان منجی فردی الهی یا معنوی نیست بلکه دوبار خودکشی کرده که در مسیحیّت هم گناه محسوب می‌شود، به قدری سیگار می‌کشد که سرطان ریه دارد، اخلاق اجتماعی ندارد، اعتقاد ندارد، برای خدا انجام نمی‌دهد بلکه برای نجات خودش است و...

- فیلم، آخرالزمانی را به تصویر می‌کشد که پسر شیطان به نام مامون قصد تسخیر و تشکیل حکومت دارد و وقتی پدرش (لوسیفر) هم او را بازمی‌دارد به دلیل این است که می‌گوید: «الان وقتش نیست» وگرنه فیلم این سلطه نهایی شیطان بر زمین و مقابله با خدا را نفی نمی‌کند که در عهدین تحریف شده هم آمده است که به وضوح این مطلب باطل بوده و الهیون تنها وارثان زمین هستند.

- مامون برای تسخیر جهان، به نیزه سرنوشت (مسیحیّت اعتقاد دارند که حضرت مسیح علیه‌السلام با مصلوب شدن شهید نشد و با نیزه یک سرباز رومی به شهادت رسید که از اساس باطل است و ایشان عروج کرده و اصلاً مصلوب نشدند) و کمک خدا (که در فیلم جبرئیل که فرشته مقرّب است خیانت کرده و همکاری می‌کند) نیاز دارد و در نهایت به دو قلوهایی که دید فرازمینی دارند که برگی از عقاید باطل وارداتی در مسیحیت و یهود می‌باشند.

- فیلم حکم خودکشی در مسیحّت که جهنم است را بارها تبیین می‌کند. نکته قابل تامل دیگر اینکه کنستانتین برای جبران خودکشی ناکام خود و بخشش ۲۰ سال کرده ولی در جایی گابریل (جبرئیل) به او می‌گوید که بخشیده نشده و گویا اصلا توبه و جبران امکان ندارد.

- برای نجات جهان و متوقف کردن مامون، خدا کاری نمی‌کند و کنستانتین هم با همان خودکشی (که در فیلم گناه بزرگ شمرده می‌شود) و با کمک لوسیفر این کار را انجام می‌دهد و حتی کنستانتین برای خارج کردن خواهر ایزابلا از جهنم از لوسیفر درخواست می‌کند که او هم اجابت می‌کند. و نکته‌ی جالب‌ توجه‌تر این است که در اواخر فیلم که خدا می‌خواهد کنستانتین را به بهشت می‌برد لوسیفر مانع شده و سرطان ریه او را درمان می‌کند تا دوباره زندگی کند.

- لوکیشن و محل فیلمبرداری جهنم در این فیلم اتوبان ۱۰۱ است که به دلیل شلوغی و ترافیک به جهنم معروف است. جهنم شبیه همان شهر معمولی فقط با بادهای داغ و آتش و موجودات اهریمنی است که این تصویر همراه با جمله‌هایی از کنستانتین که «جهنم همین‌جاست» تداعی کننده‌ی نبود دنیای ماورایی است و فیلم بهشت و جهنم را جایی در همین جهان می‌داند.

- در فیلم فرشتگان و شیاطینی در شهر و میان مردم زندگی می‌کنند و این را تعادل و توافق می‌نامند. گویا در فیلم الوهیّت دوگانه حاکم است یعنی علاوه بر خدای خیر، خدای شر که شیطان باشد هم حکومت می‌کند و خوبی‌ها و بهشت محل حکومت خدا و جهنم و بدی‌ها هم محل حکومت شیطان است و اختیار لوسیفر برای خارج کردن خواهر فرد از جهنم هم همین معنا را تایید می‌کند.

نظرات  (۱)

سلام

کنستانتین یکی از فیلم هایی است که به شکل غیر مستقیم (آگاهانه یا نا آگاهانه تبلیغ شیطان پرستی می کند نه به این معنا که توصیه به پرستش می کند بلکه به قدرت شیطان رسمیت می بخشد و این برخلاف عقائد ماست اساسا شیطان فقط وسوسه می کند نه بیشتر اما ادیان تحریفی شخصیتی خداگونه به او میدهند که نشئت گرفته از باور های الاهه پرستی اساطیری آنهاست.\

پخش این فیلم ها بدون نقد همراه با فیلم (نه نقدی که در انتها یا ابتدای آن می آید)اترات مخربی بر باورهای بینندگان دارد

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
rel=nofollow