استقلال فرهنگی

هدف سایت استقلال فرهنگی هم افزایی در مهندسی فرهنگی جامعه

استقلال فرهنگی

هدف سایت استقلال فرهنگی هم افزایی در مهندسی فرهنگی جامعه

استقلال فرهنگی
امام خامنه ای:

من هم از مسائل فرهنگی نگرانم
و در این نگرانی نمایندگان محترم خبرگان
سهیم هستم.

دولت محترم باید به این موضوع توجه کند
و مسئولان فرهنگی نیز
باید توجه داشته باشند
که چه می کنند،

زیرا در مسائل فرهنگی
نمیتوان بی ملاحظه‌گی کرد.

مسئله فرهنگ مهم است

زیرا اساس ایستادگی
و حرکت نظام اسلامی،
مبتنی بر حفظ فرهنگ اسلامی و انقلابی
و تقویت جریان فرهنگی مؤمن و انقلابی است.

واقعاً همه باید قدر جوانان مؤمن و انقلابی را بدانند
زیرا همین جوانان هستند
که در روز خطر، سینه سپر می کنند.

کسانیکه به این جوانان با بدبینی نگاه می کنند
و تلاش دارند آنها را منزوی کنند،
به انقلاب و کشور خدمت نمی کنند.

البته این جوانان مؤمن و انقلابی
هیچگاه منزوی نخواهند شد.

مطالبی که گفته شد باید بصورت گفتمان
و باور عمومی درآید

که لازمه آن هم

تبیین منطقی و عالمانه این مسائل،

به دور از زیاده روی های گوناگون

و با زبان خوش است.

۱۳۹۲/۱۲/۱۵
leader.ir


---------------------


کانال استقلال فرهنگی
در سروش

http://sapp.ir/esteghlalefarhangi


و در تلگرام

https://telegram.me/culturalIndependence


وبسایت های متفاوت
آخرین نظرات شما

چالشی جدید


  برای   استقلال  فرهنگی 


آیا لازمه ی استقلال فرهنگی، استقلال اقتصادی است یا بالعکس؟

حذف شبکه های ایرانی از اینتل سَت، چالش جدید انقلاب اسلامی، در حوزه ی فرهنگی، و جنگ رسانه ای است.

در سال حماسه ی سیاسی و حماسه ی اقتصادی،

ضرورت خودکفایی در فناوری های نو بویژه ماهواره و اینترنت

به روشنی قابل درک و فهم شده است.


آیا به راستی از فردا 9/تیر/ 92 شرکت خدمات ماهواره‌ای اینتل‌سَت 

شبکه های ایرانی را قطع خواهد کرد؟


اگر این اتفاق بیفتد،

1- چه می شود؟(قطعی شبکه های ایرانی از اینتل ست یعنی چی؟)

2- چه تبعاتی دارد؟

3- چه پیام هایی دارد؟

4- چه فرصت ها و تهدید هاییبه همراه دارد؟


استقلال فرهنگی، پیش از پرداختن به پرسش های چهارگانه فوق،

شما فرهیختگان  را دعوت می کند تا مروری بر خبرهای مرتبط با این موضوع داشته باشید:


1-حذف شبکه‌های ایرانی از اینتل‌سَت

2- روایت مهندس ضرغامی ازحذف شبکه‌های ایرانی

3- تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران


*********برای مطالعه  اخبار فوق روی ادامه مطلب کلیک کنید*****



1-حذف شبکه‌های ایرانی از اینتل‌سَت

شرکت خدمات ماهواره‌ای اینتل‌ست نیز اعلام کرده است که از اول جولای (۱۰ تیر) ارائه خدمات به شبکه‌های ایرانی را متوقف خواهد کرد.

به گزارش بلاغ،پس از حذف چندبارۀ شبکه‌های ایرانی از فهرست پخش ماهواره‌ای کشورهای مدعی پیشتازی در آزادی بیان و دموکراسی، شرکت خدمات ماهواره‌ای اینتل‌ست نیز اعلام کرده است که از اول جولای (10 تیر) ارائه خدمات به شبکه‌های ایرانی را متوقف خواهد کرد.


مسئولان این شرکت ماهواره‌ای اعلام کرده‌اند که دولت آمریکا به اینتل‌ست توصیه کرده است مجوز پخش صدا و سیمای ایران را تمدید نکند. از این رو، اینتل‌ست باید ارائه خدمات به شبکه‌های ایرانی را از 9 تیر (30ژوئن) در راستای تبعیت از قوانین و مقرارت آمریکا، متوقف کند.

شرکت خدمات ماهواره‌ای اینتل‌ست، یک شرکت سهامی آمریکایی که مقر آن در برمودا است و در شهر واشنگتن دی‌سی، پایتخت آمریکا و کشور لوکزامبورگ فعالیت می‌کند.

این تصمیم به دنبال تصمیم مشابه شرکت خدمات ماهواره‌ای یوتل‌ست و دیگر شرکت‌های ماهواره‌ای برای متوقف کردن پخش ماهواره‌ای برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی ایران در کشورهای انگلیس، فرانسه، آلمان و اسپانیا اتخاذ شده است.

لابی اسرائیلی در آمریکا آشکارا از این تلاش برای ساکت کردن صدای رسانه‌های ایرانی در اروپا حمایت کرده است.

در این حال، منابع آگاه اعلام کرده اند که «اداره نظارت بر دارایی‌های خارجی» آمریکا، وابسته به وزارت خزانه‌داری این کشور که ریاست آن را یک یهودی اشکنازی به نام «آدارم اس‌زوبین» بر عهده دارد، عامل اصلی فشار بر شرکت ماهواره‌ای اینتل‌ست است.

العالم، پرس تی‌وی و دیگر شبکه‌های ایرانی از ژانویه 2012 (دی ماه 1390) با موج بی‌سابقه‌ای از هجمه دولت‌ها و شرکت‌های ماهواره‌ای اروپایی روبرو شده‌اند و پخش این شبکه‌ها در شماری از کشورهای غربی از جمله انگلیس، فرانسه، آلمان و اسپانیا متوقف شده است.

رئیس اسرائیلی- فرانسوی شرکت بزرگ ماهواره‌ای یوتل‌ست با ارسال نامه‌هایی به چندین شرکت ماهواره‌ای از آنها خواست همکاری با شبکه‌های ایران را متوقف کنند.

لابی رژیم اسرائیل در آمریکا نیز علنا از تصمیم شرکت‌های ماهواره‌ای اروپایی در توقف پخش شبکه های برون مرزی ایران حمایت کرده است.

اما بسیاری از فعالان رسانه‌ای کشورهای مختلف، توقف پخش شبکه‌های ایرانی را هجمه‌ای علیه آزادی بیان توصیف کرده‌اند؛ هجمه‌ای که توسط دولت‌های اروپایی که ادعای پیشتازی در آزادی بیان و دموکراسی و چندصدایی دارند، آغاز شده است.

از آن جمله، رئیس انجمن صنفی روزنامه‌نگاران فرانسه ضمن انتقاد از تصمیم اخیر شرکت اینتل‌ست درباره شبکه‌های ایرانی، هوشیاری در برابر هر نوع سانسور را خواستار شده است.

دومنیک پرادالی، رئیس انجمن صنفی روزنامه‌نگاران فرانسه در مصاحبه با شبکه پرس تی‌وی با اشاره به تصمیم شرکت خدمات ماهواره‌ای اینتل‌ست در توقف پخش برنامه‌های شبکه‌های ایرانی، گفت: انجمن صنفی روزنامه‌نگاران از آزادی بیان و دسترسی آزادانه به اطلاعات حمایت می‌کند. سانسور تنها زمانی توجیه‌پذیر است که فردی برای نقض حقوق بشر فردی دیگر تلاش می‌کند.

وی گفت: ما باید درباره هر گونه سانسور هوشیار باشیم. شهروندان برای دستیابی به منابع رسانه‌ای خارجی از حقوق اساسی برخوردار هستند و نمی‌توان ‌آن‌ها را از دسترسی آزادانه به این رسانه‌ها منع کرد.

همچنین یک تحلیلگر آمریکایی نیز تصمیم اینتل‌ست برای متوقف کردن پخش شبکه‌های ایرانی را ناقض قانون اساسی آمریکا دانست.

مارک میسون تحلیلگر سیاسی و فرهنگی در گفت‌وگو با شبکه پرس تی‌وی اظهار داشت: «آمریکا، انگلیس، ناتو و... قوانین و روابط بین‌المللی را نادیده می‌گیرند.»

وی افزود: ما چیزی به نام آزادی بیان نداریم، در حالی که هیچ چیز مهم‌تر از آزادی بیان نیست. این مبنای روابط بین‌المللی، همکاری بین‌المللی و به ویژه راه حل درگیری‌های بین‌المللی است.

میسون با تاکید بر اینکه باید آزادی بیان وجود داشته باشد، گفت: این مبنای دموکراسی ما در آمریکاست، تنها چیزی که اندکی از آن برایمان باقی مانده است. اواخر قرن 18 ما قانون اساسی کشورمان را نوشتیم و آزادی بیان نیز در آن ذکر شده است.

وی در ادامه تاکید کرد: آزادی بیان در متمم اول قانون اساسی آمریکا ذکر شده است. هیچ چیز مهم‌تر از برقراری آزادانه ارتباط با دیگر ایده‌ها نیست و من از این اقدامات نگران و وحشت‌زده هستم.

منبع:
جامعه جهادگران مجازی شمال کشور
http://www.bloghnews.com/news/17133

***********************

روایت ضرغامی ازحذف شبکه‌های ایرانی

رئیس سازمان صداوسیما گفت: امروز قطع شبکه‌های ایران از روی ماهواره‌های مطرح که به ۱۹ بار می‌رسد، نشان دهنده تاثیرگذاری این شبکه‌هاست.

به گزارش بلاغ،سی‌ و دومین همایش افق رسانه صبح امروز با حضور آیت الله حسن روحانی رئیس جمهور منتخب مردم، سید عزت الله ضرغامی رئیس سازمان صداوسیما و بیش از هزار تن از مدیران ارشد، مدیران و دست‌اندرکاران تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری شرکت داشتند.

ضرغامی در این مراسم گفت: ضمن تبریک مجدد انتخاب شایسته و مبارک آقای روحانی باید بگویم که امروز  جمهوری اسلامی ایران با بیش از 160شبکه با توانمندی بالا در تولید در انواع ساختار رسانه‌ای از فیلم و مستند و ... تا اطلاع رسانی و آموزشی و حوزه‌های مختلف تخصصی که در شبکه‌های ویژه و موضوعی ما متجلی شده، یک ظرفیت بی‌بدیلی در اختیار دارد که به عنوان بازوی پر توان نظام در خدمت رئیس جمهور جدید کشورمان نیز خواهد بود.

وی ادامه داد: وظیفه ماست که با انگیزه و اشتیاق بالا مثل گذشته ماموریت حمایتی را از ایشان با توجه به نقطه نظراتشان ادامه دهیم. امروز ملت ایران با رسانه ملی زندگی می‌کنند، درست است که رقبایی به وجود آمده‌اند و برخی نیازها را مرتفع می‌کنند ولی همان کسانی که برخی موارد را از شبکه‌های ماهواره‌ای دنبال می‌کنند، خود از مخاطبان جدی و پیگیر صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران هستند و چنین شبکه‌هایی نتوانسته‌اند این پیوند را از هم جدا کنند.

ضرغامی تصریح کرد: این همبستگی به واسطه اعتماد مردم به صداوسیماست  و بیش از 90 درصد بیننده برنامه‌های رسانه ملی هستند. اگر رقبایی هستند و نیازهایی را مرتفع می‌کنند، نیاز بخشی را به طور مقطعی برطرف می‌کنند و همان افراد ارتباط مداوم خود را با رسانه ملی دارند و هیچ وقت جدا نمی‌شوند. مردم اعتماد دارند به نظام و رسانه ملی و شبکه‌های ماهواره‌ای تمام تلاش‌ خود را کردند تا در طول برگزاری انتخابات دلسردی ایجاد کنند و تلاش کردند که مردم را از نظام جدا کنند و دیدیم که مردم با چه شور و شوقی پای صندوق‌های رأی حاضر شدند.

رئیس رسانه ملی در بخش دیگری از سخنانش به قطع پیاپی شبکه‌های ایران از روی ماهواره‌ها اشاره و تصریح کرد: امروز قطع شبکه‌های ایران از روی ماهواره‌های مطرح که به 19 بار می‌رسد، نشان دهنده تاثیرگذاری این شبکه‌هاست. آنها حتی تحمل شبکه آی فیلم را که فیلم و نمایش پخش می‌کند ندارند و این موضوع حاکی از تاثیرگذاری شما همکاران عزیز است.هرچند که همین الان هزاران شبکه مستهجن روی همین ماهواره‌ها ویژه ایرانیان فعالیت می‌کنند.

وی در ادامه گفت: امیدوارم تعامل بسیار خوبی با رئیس جمهور جدید و اعضاء هیات دولت داشته باشیم. ما خودمان را مسئول می‌دانیم تا به انعکاس خدمات دولت جدید بپردازیم. نظام ما یک نظام سالمی است و به خصوص مدیران و مسئولانی که از دل مردم می‌جوشند بیشتر مورد علاقه هستند. تعبیر ما از ریاست جمهوری مانند یک دو امدادی است که هرکدام از این افراد در دوره خود خدماتی انجام می‌دهند و پرچم را تحویل می‌دهند، امیدوارم که آقای روحانی در شرایط حساسی که ریاست قوه مجریه را بر عهده می‌گیرند گام‌های موثری برای سعادت مردم ایران بردارند.

منبع:

http://www.bloghnews.com/news/17105

************************

تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران

تحریم‌های جدید آمریکا که در ماه ژانویه با امضای رئیس‌جمهور این کشور به قانون تبدیل شده بود، از دوشنبه این هفته و در سالگرد تحریم‌های نفتی و بانکداری آمریکا و متحدان اروپایی‌اش، به اجرا درمی‌‌آید.

به گزارش بلاغ،کارشناسان معتقد بودند تا زمانی که روحانی بتواند در سیاست خارجی ورود کند، نباید تحریم‌های جدیدی را علیه ایران اعمال کرد. مقامات عالی دولت اوباما می‌‌گویند تحریم‌های جدید که از اول جولای اجرا می‌‌شوند، فشار را بر طیف گسترده‌تری از مقامات و شرکت‌های ایرانی افزایش می‌‌دهد.

وال‌استریت‌ژورنال نیز در این زمینه نوشت: تحریم‌های جدید نشان می‌‌دهد آمریکا برای حفظ فشار و محدودیت‌ها بر اقتصاد ایران آمادگی دارد. بسته تحریمی جدید آمریکا علیه ایران در ماه ژانویه به تصویب رسید و هدف آن بخش انرژی، کشتیرانی و کشتی‌سازی است.

همچنین فروش یا انتقال خدمات و کالاهای خاص از سوی شرکت‌های غیرآمریکایی به ایران ممنوع خواهد شد. از سوی دیگر این تحریم‌ها مانع تجارت فلزات گرانبها با ایران می‌‌شود.

این تحریم‌ها ریال ایران را نشانه می‌‌گیرد و به آمریکا این قدرت را می‌‌دهد تا علیه موسسه‌های مالی خارجی که به نقل و انتقال ریال برای ایران کمک می‌‌کنند، اقداماتی را به عمل آورد. به گفته مقامات آمریکایی، هدف از این تحریم‌ها بی‌ارزش کردن هرچه بیشتر ریال است. اما دولت آمریکا در حالی خواستار همراهی دیگر کشورها با این تحریم‌ها شده که بسیاری از رای‌دهندگان به روحانی از او توقع دارند گامی در جهت لغو تحریم‌ها بردارد؛ تحریم‌هایی که به بهانه فعالیت‌های هسته‌ای تردیدآمیز علیه ایران اعمال شده‌اند و غرب بارها تاکید کرده تنها رفع نگرانی‌ها در زمینه برنامه‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی است که می‌‌تواند به ملغی کردن تحریم‌ها منجر شود. آمریکا و متحدانش به عنوان یکی از درخواست‌ها، تعلیق غنی‌سازی 20 درصدی را مطرح می‌‌کنند.

http://www.bloghnews.com/news/17170



آیا به راستی از فردا 9/تیر/ 92 اینتل ست شبکه های ایرانی را قطع خواهد کرد؟

اگر این اتفاق بیفتد؛


1- چه می شود؟((حذف شبکه ها یعنی چی؟))

2- چه پیامد هایی دارد؟

3- چه پیام هایی دارد؟

4- چه فرصتها یا تهدیدهایی به همراه دارد؟



وبسایت استقلال فرهنگی از شما فرهیختگان دعوت می کند تا برای پرسش های چهارگانه بالا، پاسخ های منطقی و حقیقی ارائه بفرمایید.

بخش نظر در انتظار همکاری شما برای این موضوع فرهنگی است.



نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
rel=nofollow